Skip to content

Uteplatsen

maj 21, 2011

Nu visade det sig att vi visst var såna som har tid och ork att tvätta och olja trallen på uteplatsen, att köpa ny nästa sommar är inget alternativ enligt Martin.
Så vi har varit i Farsta och handlat olja och matta till uteplatsen idag. Jag har skurat och Martin har oljat, när jag ändå var i farten så rensade jag rabatten också. Blev så taggad att jag har börjat fundera på ett trädgårdskit med olika spadar och vad det där andra gaffel-liknande heter…


Imorgon ska mattan läggas ut och så ska vi ordna till det mysigt.
Ska kolla upp snigel- gift också, för det är min uteplats och jag vill kunna vara där i år utan ångest att möta en snigel. Nico tror att snigel heter ” bläsch ”, gissa varför.

Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. maj 21, 2011 9:18 e m

    Glöm inte maskmedel🙂

  2. maj 21, 2011 9:51 e m

    Usch, såg en mask ligga och ringla idag också….fy sjutton så äckliga de är, varför kan de bara inte stanna i marken för?

Kommentera

