Skip to content

5 månader

maj 22, 2011

Idag är Ossian 5 månader så här kommer månadsrapporteringen:

När han ligger på rygg så använder han fötterna för att sparka sig framåt, och det går undan, är jag inte snabb nog så kan han ta sig ett par meter fram och när det till sist tar det stopp slår han i huvudet i väggen, och inte ens då ger han sig. När han ligger på mage så drar han upp benen under sig och försöker dra sig framåt.
Han greppar saker fint och använder pekfinger greppet för att ta upp små grejjer, och allt försöker han få in i munnen.
Nu sitter han i sin matstol under hela våra måltider utan att bli trött, och han sitter med sittdelen i sin vagn.

Han äter fortfarande mest frukt, vi provade med lite gröt men då fick han magknip så vi väntar lite till med det.
Favoriten är katrinplommon.

Och han har slutat bli hysterisk i vagnen, och han trivs i sin bärsele. När vi åkte till Småland och besökte gammelmormor så hade jag bara bärselen och inte en enda gång klagade han på den, bra köp! ( Ergo )

Ossian är väldigt orädd av sig, och han tål allt som Nico gör med ett leende. Höga ljud och buller skrattar han åt.
Men när han blir arg så hörs det säkert till Globen, han har den högsta stämman jag har hört från ett barn.
Och han är väldigt tuttig helt plötsligt. Så fort han är trött så vill han ligga och tutta, och innan han somnar ordentligt för natten så ammas han ett flertal gånger, som en slags nervarvning. Han brukar läggas runt 20 nu och från 22 så sover han oftast till kl 06:00 och får ett mål då, sen sover vi vidare tills Martin väcker oss 07:30.

På morgonen ligger han fortfarande och kikar på sin babymobil i ca 20-40 min. Då hinner jag oftast göra mig och Nico i ordning. På morgonen är han oftast mest nöjd och på eftermiddagen minst, då vill han mest vara nära.

Åhhhh jag är så trött så nu funkar inte min hjärna mer. De här anteckningarna gör jag för min egen del så idag fick de bli kortfattade. Jag tillägger mer på tisdag, då är det vikt, längd och vaccin som gäller också.
Bild kommer separat i nästa inlägg för min dator strular….

No comments yet

Kommentera

