Skip to content

Börja med det svåraste

maj 23, 2011

Idag hjälpte jag min vän N att välja garn till en filt, det blev runt 20 nystan och siktet inställt på ” African flowers ” filten, sån som min vän Marie gjorde.
Jag har bloggat om den förr men här är den igen :



Den här filten är så sjukt snygg och det är egentligen taskigt att visa den för någon som ska göra en filt, för då är det självklart att man vill göra en sådan! Alla filtar bleknar i jämförelse.

N har inte virkat på ca 25 år heller, men va sjutton. Lär man sig det svåra och tidskrävande först så blir allt lättare sen…

Jag fick gratis mönster och garn i garnbutiken ( nu tror ni säkert att jag ljuger för att dölja mitt köpa garn missbruk, men det är sant! ) och de 7 senaste dropskatalogerna. Då är man stammis alla gånger när man får det. Bussigt.

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    maj 24, 2011 7:14 f m

    Riktigt fet filt! snygg som väggdekoration t.o.m..tänk vad fina saker man kan göra av gamla dukar! Ser fram emot att se ditt resultat🙂

  2. maj 24, 2011 7:45 f m

    Vad du är snäll. Fick du garn och drops-kataloger! Nu blir jag avundsjuk. Vad ska hon virka i för garn? Tipsa henne även om att det går att virka in trådändarna så att man inte behöver fästa så mycket. Jag önskar att jag kom på det tidigare. Kram

    • maj 24, 2011 7:51 f m

      Ja, jag fick garn, det där muskat för jag sa att jag ville testa att virka med det. Sen fick jag ett mönster på en ananas sjal av henne, och alla drops katalogerna. Jag var ganska paff faktiskt, de brukar ju vara trevliga, men så trevliga??

      Ja just det, ska säga det till henne, fast du får visa mig hur man gör, eller så får Nova vara med nån gång så du kan visa henne…

      Kram!

Kommentera

