Skip to content

Bibliotek

maj 26, 2011

Idag skaffade jag ett nytt bibliotekskort, har inte lånat böcker på ca 10 år! Jösses, det är dåligt!


Nicos dagmamma är i Paris så vi sysselsatte oss med att läsa böcker på bibblan. Hittade en superbra bok om en alkoholiserad uteliggare i Köln.


Nico tyckte att det var ” konstigt ” att bo på en parkbänk, men kul att titta på molnen.

När det handlade om hur mannen bråkade med sin fru på behandlingshemmet och hon hällde ut hans öl så bläddrade jag snabbt förbi…. Det kändes inte passande för en 2,5 åring.



Sen gick vi och lunchade….

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. maj 26, 2011 6:16 e m

    Älskar vårt bibliotek! I vår familj lånas det massor av böcker varje månad, inte för att vi läser alla men jag tänker att det är bra för utlåningsstatistiken på vårt bibliotek. Vi vill ju ha det kvar!

    • maj 27, 2011 8:34 f m

      Ja, så tänker jag med, och så är det bättre för hela värden att minska konsumtionen, så att låna, byta och ge bort saker är mitt nya måtto🙂

Kommentera

