Skip to content

Sällskapsspel

maj 28, 2011

Jag älskar sällskapsspel och vi har börjat spela mycket memory här hemma.

Jag längtar tills vi kan spela monopol och TP🙂 Risk är mitt favoritspel men krigsspel får vänta.
På 80-talet brukade jag och min bror Jonas spela ” Drakborgen ”, det skulle jag vilja ha tag på, nån som minns det? Man fick slåss mot alver och trollkarlar för att ta sig in i draknästet och komma åt drakens guld och juveler… Vaknade draken under tiden så var man död på fläcken, usch vad rädd jag var när vi spelade det men ändå ville jag göra det jämt!


Någon som har tips på bra spel för barn i treårs åldern?

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. Sandra permalink
    maj 29, 2011 4:15 e m

    Kika in Emmys blogg! Hon tipsade för ett tag sedan om ett flertal spel. Kram

  2. maj 29, 2011 7:44 e m

    Christian bruk-ar/-ade ordna spelkvällar med stategispel här hemma rätt ofta, du får komma nästa gång! Han är också tokig i Risk, men jag orkar aldrig spela med han😉

Kommentera

