Skip to content

Vilse

juni 1, 2011

Just nu går min hjärna på högvarv. Det här med att koppla av från jobb och njuta av sin mammaledighet funkar inte riktigt. Mina tankar ligger långt fram i framtiden nu. Om jag ska ta utbildningen nu till hösten eller om jag ska vänta ett år. Och vad vill jag med utbildningen, tror jag att det kommer gå? Och om det inte gör det, vad har jag då för plan.
Och tatuerandet, där gäller det att satsa fullt ut eller lägga ner. Vad jag vill och vad som är realistiskt går inte ihop? Jag är rädd för att välja fel.

Jag önskar att jag hade nån slags Dalai Lama som kunde vägleda mig nu…. Jag är helt vilse i mina tankar.

7 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    juni 1, 2011 11:12 f m

    Du ska lyssna till ditt hjärta. där inne finns svaret, det låter klyschigt men jag hittar alltid mina svar i mitt inre om jag verkligen känner efter och lyssnar.

    Om jag tänker utifrån mitt hjärta, mitt inre.. om jag hade varit i samma sits som dig..hade jag tänkt såhär..

    – Tatueringen kan jag redan..jag behärskar det väl..är grym..;) och kan alltid ta upp det igen..för människor kommer inte sluta att tatuera sig..
    …Utbildning är något nytt…förkovrande..man växer i hela sin person på alla plan…dessutom är det något jag vill studera (jag antar att du vill det)…men..Barnen är bara små en gång i livet..sen är den tiden över..

    Min slutsats om jag hade varit i din sits utifrån hur jag känner…
    Är -> Jag ska studera men jag väntar ett år, tatueringen kan jag påbörja igen närsomhelst.

    Men fina Therese det är bara jag!! och vi är två olika personer! det finns inget rätt eller fel!!! du kommer känna vad som känns bäst för dig när du lyssnar till ditt inre.
    kram och lycka till!

    • juni 1, 2011 8:40 e m

      Ja, jag försöker verkligen att känna efter men på nåt sätt så är jag så stressad över allt så jag blockerar mig själv. Jag behöver vägledning att tänka ibland! Och du är ganska bra på det måste jag säga, tack så mycket för dina kloka råd! Du är lite som min Dalai Lama🙂

      Det enda med tatueringen är att jag förlorar en kundkrets som tog 8 år att bygga upp, annars hade jag ALDRIG börjat jobba så tidigt igen….😦 Men som du säger med utbildningen, jag kanske ska vänta ändå. Fast det är på kvällstid och bara 7 timmar i veckan….fast det kanske tar bort fokus på barnen och utbildningen finns kvar nästa år med….

      Jag kommer inte ifrån den här jobbiga känslan jag har. Det var likadant med Nico. Att jag måste jobba, och att jag måste hela tiden ha en plan…ligga lite före så att man inte hamnar i klistret på nåt sätt. phuuu… jag vi får helt enkelt se hur det blir med allt…

      Stor kram till dig!

  2. juni 1, 2011 8:35 e m

    Men, hur blev håret?! Missade jag det inlägget nånstans? Måste kolla😀

  3. juni 2, 2011 8:08 f m

    Åhh så typiskt, så där ”Och vad vill jag med utbildningen, tror jag att det kommer gå? Och om det inte gör det, vad har jag då för plan.” så dubbeltänker jag med, tror det är alldeles för neurotiskt säkerhetstänk samtidigt vill man ju ha det så där säkert.
    Kanske enklare om man bryter ner det hela, vill du eller vill du inte studera nu i höst? Jag sökte med in och har uppskov på ett ställe, försöker ha reservvägar, fast jag inte skall göra det, antar att det är väldigt svårt att bara vara här och nu.
    Vad händer om du börjar studera och ser hur det går om det tar för mycket fokus eller ger mer?
    Förstår det är svårt beslut.

    • juni 2, 2011 3:59 e m

      Ja, du vet känslan, åh det r så jobbigt!! jag önskar att jag var lite enklare…. Grejjen är att den här utbildningen kostar 26 600 kr som ska betalas och då måste jag verkligen vara säker …. Phu, men jag vet inte….

  4. Annelie permalink
    juni 2, 2011 10:54 f m

    Vad härligt att jag kan bidra till gott! det glädjer mig🙂
    Nu när du skriver att det bara är 7 timmar i veckan så förändrar det saken för mig..om jag hade varit i ditt ställe det vill säga😉
    Jag trodde nämligen att du skulle gå någon heltids universitetsutbildning! 7 timmar hade säkert gett mig bra energi och livsglädje att vara mer närvarande mamma, det vill säga om jag studerar något som verkligen intresserar mig! och 7 timmar i veckan är ju väldigt lite ”egentid”.. studier för mig är dessutom ett bra alternativ att lägga min egentid på känner jag själv🙂
    Jag hade gett studerna en chans i detta fallet, eftersom det trots allt är en sak som jag kan göra för mig själv utan att vara borta alls mycket från barnen.

    En sak som väger in om jag skulle studera 7timmar/vecka är dock OM det krävs mycket hemstudier…mest för jag vet att det tar tid med hemstudier. Jag har läst på 100% nivå distanstudier sedan Elian var 6 månader fram till nu och det tar en hel del tid! Men jag har fått det att gå ihop (utan stress faktiskt)eftersom jag får hoppa över tv-tittande och andra slappe-grejer som jag ibland hellre känner för att göra när Elian sover😉 Men jag har ju inte jobbat utan varit hemma med honom i 2 år, vilket jag är väldigt glad över. Mitt ”nya” beslut om att studera, avgörs av hur mycket tid jag måste lägga på hemstudier.😉
    good luck! är nyfiken på vad du ska studera🙂 men det avslöjar du ju aldrig🙂 kraaaaaaaaaaaaaaaam!

    • juni 2, 2011 4:06 e m

      Jag tror att det vore ganska bra för mig att gå den, det är mycket kreativt.
      Det är sömnadsutbildningen på Tillskärarakademin, Ett år två kvällar i veckan 3,5 timma per tillfälle. ( http://www.tillskararakademin.com/ )

      Jag borde kanske göra det, men jag är rädd att det kommer krocka för mycket med Martin om han ska turnera och spela mycket under det året, jag vill inte behöva missa för mycket.

      Hur sjutton har du orkat plugga så mycket? Imponerande! Vad är det för något som du har pluggat?

      KRAM!!

Kommentera

