Skip to content

Uteplatshäng

juni 7, 2011

Vi kommer bo på våra 78 kvm tills vi har råd att flytta till radhus/ hus i samma område.
Vi har vant oss med att ha egen uteplats och vi älskar den.


Jag har skitont i ryggen och orkade inte gå till stranden efter hämtning, men uteplats- häng är nästan lika bra…

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    juni 7, 2011 3:25 e m

    Det måste vara guld med en egen uteplats!! Vi klarar oss på våra 67kvm oxå..men det känns änså som om det kommer bli trångt när vi blir 4! Vet inte hur vi ska lösa sovrumsfrågan riktigt, med bara 2 rum. ANtar att det blir svårt för Elian att dela rum med en bebis som vaknar och skriker på natten, eller vem vet det kanske går! Blir jäkligt trångt att ha kombinerat sovrum och vardagsrum för oss, bara för att Elian ska få ett eget rum..vet inte riktigt hur vi ska göra! Några tips?! :)kram
    jättefina bilder på barnen som vanligt!🙂

    • juni 7, 2011 5:08 e m

      Jag intalar mig att det är mysigare att bo trångt än rymligt🙂

      Nico sover i eget rum nu och Ossian med mig o Martin sover på soffan, planen är att när Ossian är stor nog ( runt 2 år ) så får han o Nico dela rum, tills dess får han sova hos mig o ha en liten hörna med leksaker vid sängen…. Det är ju jättesvårt med att få ihop det. Nu ska vi dessutom göra en liten syhörna till mig där jag kan ha tyger och symaskiner. Vårt hem är fullt av hörn med olika teman.🙂

      Förresten, bor ni nära butiken ” Bad Reputation ” ( förr hette den ” Wild at heart ” )??

      KRAM!!

    • juni 7, 2011 8:55 e m

      Det är härligt med fin utemiljö och kanske extra uppskattat när man bor mindre!!

      Annelie vi hade samma tankar när vi gick från 3 till 4 en tvåa, den enda som hade problem att sova var jag men inte för det var trångt.., bebis och vår äldsta dotter har inte störts mycket av varandra ännu på 7 månader i alla fall, det har hänt nån gång att den lille vaknat av den stora som härjar men inte tvärtom så att ha barn i samma rum kan gå ganska bra. Min sambo hade kunnat tänka sig att flytta ut i vardagsrummet så barnen får ett rum ihop men jag känner att jag behöver kunna stänga om mig i nått rum vid behov och då funkar inte vardagsrummet för oss, så så sovrum får bara vara ett rum att sova i för den av oss som behöver det.

Kommentera

