Skip to content

Mina vackra håriga ben

juni 11, 2011

Jag och Martin tycker ofta lika men när det kommer till mina ben så är det en ständig konflikt. Är det inte helt sjukt?


Anledning till att inte raka :

•Jag känner inte att jag behöver raka mina ben för att vara kvinnlig.

• jag vill inte att mina barn ska tro att män föds med hår och kvinnor utan. Eller att kvinnor måste raka sig för att vara snygga. Kvinnor har tillräckligt att leva upp till.

• det kliar och är trist onödigt tidsfördriv att raka benen, sen när det är utväxt så sticks det.

• jag rakar armhålorna men bara för att slippa lukta svett, men mina ben luktar inte hur håriga de än är…

Anledning till att raka:

• slippa att maken tycker att jag är oattraktiv.

Det lutar åt att jag plockar fram rakhyveln men jag tar upp striden nästa år igen.

– Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer leave one →
  1. juni 11, 2011 7:11 e m

    Dessa hår, ben, kvinnligt och manligt..Åhh..jobbigt. Om jag rakar mig, som jag gör, så har N 4 år mer hår på benen än mig det tror jag hon kommer undra över tillslut. För när vi duschar vill hon låna min rakhyvel, inte för att hon vet varför kanske men hon vill ju som mig så jag får nog fightas med mig själv och sluta raka benen. Innan jag blev så fobig kunde jag gå med hår ute utan problem så ja det är bra fobinnojighet här.. Och vill du veta något extremtragiskt så hamnade jag på nån sida här på nätet, i alla fall upptäckte jag först nyss, över 30 år gammal att mitt hår på benen ser ut som andra kvinnors hår!?!!! Det går fan inte att veta om man inte ser det och det gör jag så sällan iofs kanske jag bara missar det för att jag inte tittar in andras ben eller de har mycket ljusa fjuniga hår men jag tror nog mer det rakas.

    • juni 14, 2011 8:37 e m

      Det jobbigaste är ju att folk glor på en…. jag har redan problem med att folk stirrar bara för att jag har tattoos…men jag tänker så att ifall fler slutar att raka sig så blir det mer vanligt och folk slutar bry sig 🙂

  2. Mia permalink
    juni 11, 2011 7:45 e m

    På vilket sätt är dina ben håriga? Jag ser inte ett skvatt mer än dina tatueringar.

    Jag har aldrig rakat mina ben, men så har jag oxå väldigt ljusa strån som bara syns i vissa ljusvinklar. Kan inte svara för om jag skulle ha rakat dem heller om de var lite mörkare behåring. Men, antagligen – för att ”alla andra” gör det. Å för rädslan att vara oattraktiv i killars ögon.
    Men som fd aktiv massös så är orakade ben, med lite utväxt inte särskilt uppskattade; som att skära sig i händerna med små vassa knivar. Så känns det.
    Och hursom haver. Vem faen är det som säger att VI kvinnor tycker att mäns håriga ben/och/eller ryggar är så förbannat sexiga då?! Baahh, dessa menlösa diskussioner som trots sin menlöshet kan vända upp och ner på allt i olika relationer.

  3. Annelie permalink
    juni 12, 2011 9:25 f m

    hahaha vad roligt inlägg 🙂 Jag tycker det viktiga är att man gör det man själv känner för och inte rättar sig efter något påtvingat könsideal som samhället bestämt, för det ena eller andra könet. Jag vet flera killkompisar som rakar sig lite här och var 🙂 och jag har massvis med tjejkompisar som inte gör det. Det finns dessutom några män som tycker naturligt kroppshår är mer attraktivt efter som det just är naturligt , Sebastián är en av dom 🙂 lycka till med rakningen eller icke rakningen 😉 kram!

    • juni 12, 2011 9:26 e m

      Grejjen är ju den att det känns lite trist att Martin tycker att det är så extremt oattraktivt och han är ju den enda som jag vill vara attraktiv för 😦
      Inte vänjer han sig heller …. Attans!
      När jag var gravid med Ossian försvann allt mitt hår på benen, får väl se till att bli gravid igen 🙂

      Kram!

  4. Lina permalink
    juni 12, 2011 1:51 e m

    HEJAA DEJ å raka inte benen!! pusss min älskling

    • juni 12, 2011 9:24 e m

      Nä, jag gillar ju mitt hår…. 🙂

      puss på dig bästaste

Kommentera

