Skip to content

Övernattningen

juni 12, 2011

Nicos första övernattning borta gick som en dans. Inga ledsna miner eller konstigheter. Strax innan 22 så sa han till abuela att han var trött och då gick de och la sig, hon har en dubbelsäng som de delade. På morgonen väckte han henne och bad om välling sen lekte de tills vi hämtade.

Han sa igår kväll att det var kul att sova hos abuela men det var skönt att vara hemma.

Såhär sitter han en stund varje kväll och kikar på Bolibompa på webben.


Det var konstigt för mig. Jag har svårt att koppla av om jag inte har alla hemma, trots att jag litar på svärmor. Jag såg framför mig hur han kidnappades, ramlade från höga höjder eller sprang ut mitt i vägen…allt hemskt som kan hända.
Denna ständiga oro och mitt enorma kontrollbehov…
Undrar om det alltid kommer vara såhär eller om jag kommer lugna mig. Det kanske bara är så med första barnet?
Tror inte det.

– Posted using BlogPress from my iPhone

No comments yet

Kommentera

