Skip to content

Mina fina underbara barn

juni 13, 2011

Hittills bästa dagen på länge. Vädret är underbart och sällskapet det bästa, mina barn.

Ett tag har jag funderat på att låta Nico gå enbart 3 dagar, dvs 18 timmar i veckan hos dagmamma istället för 24 timmar, för nu börjar Ossian bli större och enklare att ha med och så går tiden så fort och jag vill inte missa för mycket av Nico.


Vi satt nere vid vattnet och pratade i flera timmar. Vi diskuterade vad vi tänkte på och filosoferade om varför allt är som det är.
Det var konfirmander och Nicos sång och danslärare på stranden. Nico undrade varför hon var med dom, och varför man ska lära sig om kyrkan och Gud, och varför folk tror på Gud och varför mamma och pappa inte tror på Gud och varför Gud är Gud och varför varför varför… Vi blev inte mycket klokare men vi hade väldigt mysigt. Jag älskar den här fasen när han frågar ” varför ” hela tiden…

Förresten, det är redan 20 grader i vattnet. 10 grader till så kommer jag att bada!


– Posted using BlogPress from my iPhone

No comments yet

Kommentera

