Skip to content

iPhone missbrukare

juni 20, 2011

Varje kväll bestämmer jag mig för att gå och lägga mig i tid men det slutar alltid med att jag lägger mig närmare midnatt och för att varva ner så pillar jag på min iPhone.
Ikväll har jag fått reda på att min kompis ex ska separera från sin nuvarande och de ska sälja radhuset i Gnosjö. Jaha, varför ska jag veta det egentligen?
Jäkla Facebook som fyller min skalle med strunt. Och varför ska jag veta så mycket hemskt som jag läser i Aftonbladet? Krig och kriser, mord och våltäkter…
All information i form av nyheter, skvaller och tips som bombaderar min skalle dag in och dag ut. Det är svårt att fokusera på nuet och vara närvarande.
Jag ska införa iPhone-fria dagar nu då jag bara får använda den för att blogga och läsa bloggar, när barnen sover.

Och så ska jag använda den för att ta bilder på mina små.

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. juni 21, 2011 10:54 f m

    Håller med dig att man spårar ur med iphonen, jag kan ligga på kvällen och amma i evigheter och surfa samtidigt och vips så är klockan ett på natten och Nicholas sover sen 2h tillbax.. Och tack och lov att jag inte har facebook😉

    Har kollat på Maducan och en granne till mig har den så mannen min ska få prova den och sen ska vi se ifall vi beställer den men ergo babyn ser bekvämare ut faktiskt.. Han ska nog prova den också innan vi bestämmer oss.
    Tänkte ni komma förbi nån dag?

  2. juni 21, 2011 1:23 e m

    Jag läser bara aftonbladet och liknande om det är någon länk jag hamnar på, typ 1 gång om året, kände för några år sedan att jag inte alls orkade med den typen av sidor inte bara pga av krigselände saker utan även för självförtroende biten. Vet inte om det blivit bättre direkt men jag slipper just den lilla biten av negativa tankar som kom därifrån, hur som helst, jag saknar det inte nätet är ju fullt av annat att läsa, jag fastnar alltid i nått..

    • juni 21, 2011 9:06 e m

      Ja, tillgången till bra och positiva grejjer att läsa finns ju, konstigt att jag alltid glider in på allt negativt… Nu har jag samlat på mig massa positiva bloggar på bloglovin som jag ska läsa igenom innan sängdags🙂

Kommentera

