Skip to content

Ont i pattarna

juni 20, 2011

Igår kväll gav vi Ossian gröt och han åt som om det inte fanns en morgondag, efteråt var han totalt knockad. Han sov hela natten, vilket var skönt ända tills jag vaknade med sprängfulla lökar vid åtta på morgonen.
Trots att han ammat idag så har de ändå inte tömts. Ont gör det och mitt på dagen fick jag en släng av feber. Bör jag kanske pumpa inatt eller ska jag låta det va? Någon som varit med om samma?

– Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer leave one →
  1. juni 20, 2011 5:09 e m

    Oj vad grymt! Inte med ont såklart, men med mycket gröt och total knockout hela natten.
    Max har gjort tvärtom, börjat vakna tidigare för mat sedan han började med lite mat/gröt. Igår fick han en hel portion för första gången, men inte sjutton blev det bättre utan han vaknade vid halv 3 typ. Idag har han fått full portion igen och jag håller tummarna.
    Ger du gröt sista måltiden? Jag har gett det vid 5 eller strax efter och ammat dessutom. Sedan ammat innan han somnar vid 7. Vet inte om jag ska byta ordning, men vill inte heller att han ska vara så trött när han ska käka, och han blir så bra dåsig av sista amningen.

    Om du ska pumpa eller ej vet jag inte, men om du börjar få ont så kan det väl vara läge, så du inte åker på stockning. Om han blir säker sovare varje natt så kommer det ändå snart anpassa sig, är vad jag tror.

    • juni 20, 2011 8:09 e m

      Jag började med gröt redan för 5-6 veckor sedan men då fick han bara ont i magen av den men nu har det funkat. Han brukar ta en power-nap vid 18 och vakna till 40 min senare så vi ger runt 19:30 och sen ger jag honom lite tutte vid 20:30 ( om han vill ha ) och sen somnar han. Jag misstänker att båda mina barn är som jag och Martin, nattugglor. Nico lägger sig runt 21-22.

      Jag har ont i tuttarna nu, men usch vad jag inte gillar att pumpa, och nu vet jag inte var pumpen är och att göra det för han är ju riktigt jobbigt…hoppas att de vänjer sig fort och att Ossian inte får för sig att sluta amma, för jag fortsätter gärna minst ett år till…. Hur länge har du tänkt att amma?

      Kram!

      • juni 21, 2011 8:21 e m

        Nä fy handpumpa är både jobbigt och bökigt!!

        Ikväll blev det gröt sista målet för jag var iväg, ska bli intressant att se om det påverkar nåt.,
        Jag är också nattuggla o de verkar vara förhållandevis morgontrötta mina barn.. Men kan inte låta bli att tycka att det är rätt skönt med egna, vuxna kvällar 🙂
        Fast Max däckar senast 7 nu, skulle gärna skjuta på det lite men det är svårt, han struntar i vad jag tycker om dagens sovtider 🙂

        Ett års amning och inte mer känns bra för mig. Stella slutade vid 11 mån.
        Jag skulle sååå gärna hålla igång amningen till vår resa 1 nov, men man är ju (tyvärr, haha) två om det – Maxen ska ju vilja också. Hoppas han fortsätter inse att amning is da shit 🙂
        Ska på konferens 3 dagar i oktober, kan kanske ställa till det…

        Vi får se. Han kan få lunch (inte än men snart) o kvällsgröt framöver men jag står gärna för resten!

      • juni 21, 2011 9:02 e m

        Ja, jag tror nästan att Ossian kommer lessna på att amma, Nico älskade det och var jätte olycklig när jag slutade vid 18 månaders ålder. Jag slutade när jag blev gravid igen med Ossian. Om han vill amma så länge så kommer han få göra det tills jag blir gravid ( förhoppningsvis ) igen 🙂

        Så lyxigt med er resa!! Jag och Martin har pratat ikväll om en sådan resa också, fast det får vänta lite till. Nästa år kanske.

        Det var inga problem alls att amma när du kom hem från New York va?

  2. juni 21, 2011 1:26 e m

    Det var som du beskriver en stund men sen ställde det om sig rätt fort och enkelt, typ nästa dag så hoppas det är bra redan hos dig!

Kommentera

