Skip to content

idag är ingen vanlig dag för idag är Ossians 6 månaders dag!

juni 22, 2011

Hurra hurra hurra!

Jag fattar det inte, 6 månader! Oh my…

Då till hur hur han är just nu och vad som är nytt.

Han sitter utan stöd på golvet i timmar, undersöker och kollar på sina leksaker, tuggar och drar i dem. Kastar saker och gärna från vagnen eller vid matbordet. Är mycket intresserad av sina händer och har vid ett par gånger klappat annars är det roligare att ha hela näven i munnen.
Igår kröp han och avslutade med en skallning som gjorde att han grät hysteriskt i ca 30 min. Han är sällan riktigt ledsen och han tål mycket, men när han verkligen blir ledsen så blir han det med varenda millimeter av sin kropp, precis som när han fick vaccin och fick en chock. Han får nästan inte luft och det är otäckt.
Han satt brevid mig i sängen och drog sig upp till stående själv, så även det har han upptäckt. Jösses vad mycket som är på gång nu märker jag när jag skriver.

Han gör mycket ljud, sjunger höga toner högt högt eller korta toner, han exprimenterar och brummar med munnen. Senaste dagarna har han börjat göra klick ljud med tungan.

( videoklipp från nu när jag skriver det här )

Han äter allt man ger honom. Han får frukt eller lite avokado på dagarna kombinerat med amning och gröt innan sänggående. Han sover bra vissa nätter och mindre bra andra. Men i det stora hela så känner jag mig helt okej utvilad för det mesta, jag tror inte jag har så stort sömnbehov och jag klarar mig bra på störd sömn och Ossian verkar sova när han är trött….

Han trivs i vagnen nu sen han satte sig upp, och han är enkel att ha med sig. Ler och skrattar mot alla människor och är nöjd.

2 kommentarer leave one →
  1. juni 22, 2011 2:37 e m

    Grattis Ossian!

Kommentera

