Skip to content

Sommarfest

juni 22, 2011


– Posted using BlogPress from my iPhone

Idag var sommarfesten för alla som går hos dagmamman och deras föräldrar och syskon. Alla hade med sig en salt maträtt och en söt som vi dukade upp och hade knytkalas på. Sen lektes det lekar. En jättemysig tillställning ända tills himlen öppnade sig och regnet vräkte ner. Vi tog skydd under ett träd men när det började mullra så kändes inte det helt hundra att stå där och hänga. Träd vid vatten = livsfara!
Så då sprang vi hem.
Det var ganska skönt på sätt och vis för jag var inte riktigt med. Jag vet inte vad det berodde på, kanske vädret, lite sömn, stress etc etc… Orken fanns inte.
När vi kom hem däckade vi i soffan och såg på en ur-trist fransk film istället, jag virkade och ammade samtidigt som jag såg den så det var bra att den var så trist, så att jag inte missade nåt bra…

( Min extrema respekt för åska har jag med mig från att jag var liten och min mamma blev träffad av blixten, men mer om det en annan gång….)

No comments yet

Kommentera

