Skip to content

Foto – dag 1- självporträtt

juli 1, 2011

Istället för att kamma mig så har jag valt ut mina 5 i topp självporträtt på mig, fast det är inte riktigt självporträtt för nåt av barnen är oftast med…men så är det alltid, jag är aldrig själv.

Bild 1


Nico var mindre än en vecka och jag var helt ny som mamma.

Bild 2


Nicos kärleksfulla grepp.( Ont! )

Bild 3


Så mö kärlek!

Bild 4


Jag och Ossian. Den här bilden gillar jag lite extra för mitt hår ser tjockt ut! Innan det föll av…

Bild 5


Innan jag träffade Martin, innan barnen. År 2006. Innan påsarna under ögonen kom och med dreadsen, mina älskade dreads.
Jag gillar den här bilden, jag kände mig snygg då minns jag. 22 kilo lättare då men lyckligare nu.

– Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer leave one →
  1. Hanna permalink
    juli 2, 2011 2:14 e m

    Tänk vad livet kan förändras!:)

    Får jag fråga en sak om tatueringar och viktuppgång/nedgång? Vad säger ni tatuerare om det, brukar tatueringar förändras av det? Hur tänker du kring dina tatueringar och viktuppgång-nedgång?

    kram

    • juli 2, 2011 10:08 e m

      Tatueringar förändras inte vid normal vikt uppgång, har man tatueringar på magen när man blir gravid och får bristningar så blir det jättefult, då ”spricker” ju tatueringen med. Likaså är om man har på brösten, där kan de bli lite avlånga efter lång amningsperiod….Men som när jag gick upp 30 kilo när jag väntade Nico, då påverkades inte mina tatueringar alls. Man kan se på vissa killar som använder ex anabola att tatueringarna tar stryk, då hinner ju inte kroppen och huden med. Men annars så är det ingen fara, jag brukar alltid avråda tjejer att göra på bröst och mage.

      Mina tatueringar sitter ju där de sitter och är en del av mig. Jag skulle aldrig välja de motiv som jag har idag, men de är inget jag ångrar, jag tänker knappt på att jag har dem, de har suttit där mer än halva mitt liv.
      Jag tycker att det är jättedrygt att väga 22 kilo för mycket nu, det känns som ett evighets göra att gå ner det. Jag har ont i ryggen för brösten är för stora och jag får ont i fötterna av att vara tjock, jag vill känna mig pigg och lätt. MEN, jag mår inte dåligt av det utseendemässigt…det var nästan jobbigare att tappa så mycket hår än att väga för mycket , men nu är håret på väg tillbaka och jag har börjat min sunda liv, och ska försöka ha som mål att gå ner minst 15 kilo innan året är slut.🙂

    • juli 2, 2011 10:15 e m

      Måste ju tillägga att så fort jag får ångest över min hängiga mage så räcker det med att jag tittar på mina söner så försvinner de känslorna. Hade jag för 10 år sedan sett en bild på hur min mage skulle se ut efter barn så hade jag nog mått riktigt dåligt och övervägt att inte skaffa några, men man förändras ju som tur är och jag bryr mig mindre om såna bagateller nu. Ok, jag har ful mage, då skiter jag bara i att ha bikini och min man älskar mig precis lika mycket nu och säkert mer så då spelar ju inte det nån större roll🙂

      Kram!

  2. juli 2, 2011 3:04 e m

    Fina bilder!!

  3. juli 2, 2011 3:37 e m

    Asch, du är verkligen toksnygg fortfarande! Jag har alltid velat ha dreads, men tog aldrig tag i det när det begav sig så jag suktar verkligen efter den sista bilden – precis SÅ ville jag se ut😀

    • juli 2, 2011 9:47 e m

      Nämen vad otroligt snällt sagt! Tackar så mycket!!
      Ja, dreads är snyggt och så enkelt, man slipper ju bry sig så mycket… tyvärr så är ju min kära make tvär-emot att jag skaffar det igen, och om jag skulle skaffa det nu så skulle de bli sådär korta och jobbiga, och så skulle det ta flera flera år innan de hade bra längd, så nä…det blir nog inga dreads igen😦
      Du har ju perfekta längden för att skaffa, men du har ju ursnygg frissa nu så det vore synd att förstöra den! Och så ser du ut att ha riktigt bra hårkvalité….och dreads förstör ju håret extremt mycket, jag fick klippa bort så jag hade ca 15 cm hår när jag tog ur dem, och såg ut som en kyckling….

Kommentera

