Skip to content

Dag 6 -foto- en bild jag aldrig la upp

juli 7, 2011


Och av den anledning att jag inte hann för allt gick så fort, mindre än 2 timmar senare var Ossian nämligen ute och då var den här bilden ” old news ”…..

– Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    juli 8, 2011 7:43 f m

    vilket fint minne..och vad skönt att det bara tog 2 timmar!! du skriver ofta att du är överviktig och om dina extrakilo, men du ser så smal ut på alla bilder! till och med gravidbilden…jag såg ut som en riktig val på mina gravidbilder med elian haha måste leta upp en så du ska få se 🙂 kram

    • juli 8, 2011 8:38 f m

      Ja, jag hade en riktig drömförlossning. Andra brukar ju vara lättare 🙂

      Jag har ju fördelen att vara ganska smal i ansiktet så därför kan jag säkert förvirra lite på bilder, men jag har som sagt 22 kilo för mycket och jag brukar inte vara smal annars heller. Jag är 168 cm lång och brukar väga runt 70-73 och det anses ju för mycket om man kollar på BMI, men det är den vikten som jag trivs bäst med, har vägt mindre men det passa inte , inte alls. Med båda ungarna har jag passerat 100 strecket, och det är MYCKET! Och jäkla tungt, och sen går jag ner så långsamt när jag ammar, tvärtom vad som sägs…. så nu är jag en tjockis ha ha men så fort jag slutar amma så kommer jag tillbaka till min ursprungliga vikt ganska fort. 🙂 Det är inget jag lider av direkt, fast det är skönare att väga mindre…. Kram!

  2. juli 8, 2011 7:06 e m

    Det syns verkligen inte på dina foton att du väger 100 kilo, jag tror dig INTE! Jag har inte koll på BMI alls, men 73 låter väl hur bra som helst. jag minns att jag tyckte det var jobbigt i slutet av elians fölossning, jag hade så mycket vatten då och hade gått upp rätt mycket i vikt,det var inte skönt. Men som sagt så ser du så himla fin ut på fotona och inte alls överviktig! kram

    • juli 10, 2011 9:10 e m

      Nu väger jag inte 100 kg, men jag har nog bara gått ner ca 15 kg från att jag var höggravid 😦 Det går ganska sakta, men men… det känns inte som nån big deal, det finns värre saker. Och så är det så hiskeligt gott med choklad när man ammar som mest 🙂
      Tack snälla för dina fina ord 🙂

  3. juli 8, 2011 7:07 e m

    i slutet av elians graviditet och vid förlossningen, ska det stå..

Kommentera

