Skip to content

Långt ifrån okej….

juli 9, 2011

Åh så obehagligt!
När jag sitter och sjunger påhittade sånger för Ossian med opera-röst vid matbordet, hållandes ett vinglas med saft ( min vardagslyx ) och iklädd för stora mammaleggings och håligt urtvättat linne utan bh så står plötsligt en gubbe där, inne i vårt hem!

– är det er katt som jamar här ute?

– ehhhh nä, det är nog grannens, Sixten heter han…., svarar jag chockad.

Och istället för att läsa av situationen och båda mitt och Ossians stumma ansiktsuttryck så ska gubben, som för övrigt såg ut som en skäggig dansk fiskare i 60-års åldern, upplysa mig om varför man döper katter med bokstaven S och att hans katt heter Dennisssssss och bla bla bla….sen går det upp för honom att hans fru står ute på vår uteplats ( ???? ) och väntar, så då säger han hej då och går. Jösses.

– Posted using BlogPress from my iPhone

No comments yet

Kommentera

