Skip to content

Hemmakär

juli 14, 2011

Två dygn inomhus i juli månad är tortyr! Tack och lov så har temperaturen ute legat på runt 17 grader och ingen sol annars hade jag nog blivit tokig.

Inget känns direkt kul och att åka på den där resan om 1,5 vecka lockar inte alls. ” Åka hem ” säger folk, ” resa bort ” säger jag för mitt hem är här i Stockholm, med Martin och Vi-butiken där man småpratar när man betalar, Apoteks-gubben som alltid vinkar, den metro-sexuella på Handelsbanken som ( om inte Martin är med ) blinkar med ena ögat efter var och varannan mening och min frisör som har sin salong brevid pizzerian där de gör bästa Calzone.

Jag är så hemma-kär så jag vill inte åka härifrån. Nu är det ju inte 100% att vi åker, allt beror på hur barnen mår. Aldrig att jag åker med sjuka barn…

Nicos koppor börjar nog torka in nu. I håret är det värst, hela hårbotten är totalt täckt av koppor och han bara kliar, kroppen har jag kletat in kylbalsam på men det går inte i håret så imorgon ska jag ringa doktorn och be att få sån där anti-klåd medicin.


Snart är det helg och då får vi besök! Det börjar redan imorgon med besök av brorsan och Natalie, sen fina barndomsvännen Sara som kommer på lördag.
Ska baka mer bröd och göra goda desserter, det piggar upp och då blir jag säkert på bra humör igen…

– Posted using BlogPress from my iPhone

One Comment leave one →
  1. juli 15, 2011 9:54 f m

    Kyl balsam funkade på Vincent recepfritt från Apoteket, stackar er verkligen men skönt och ha de gjort sen

Kommentera

