Skip to content

Baby shower

juli 21, 2011


Jag håller på att planera min väns baby shower och inser nog någonstans att jag tagit på mig lite för mycket.

Först ska vi en vecka till västkusten, sen blir det fiskesemester i skärgården med hyrd stuga, till mormor i Småland och sen den här baby showern. Jag tänkte få hjälp från en av den här tjejens bättre kompisar men hon har precis bytt jobb och kände att hon inte har tid, men jag har två barn, det är inte så att man har all tid i världen då. I och för sig så arrangerar hon en festival också så lite fullt upp kanske hon har…men det hjälper inte mig. Tillbaka till ämnet.

Baby shower är ett så underbart tacky party som alla borde få ha! Mina vänner Milla och Alex ordnade ett sånt för mig och de gjorde det så bra så jag kommer sno en del grejjer rakt av!


Såhär har jag tänkt mig i korta drag.

Först nån lättare lunch innan man börjar med lekarna :

• alla ska klippa ett snöre så långt som man tror det räcker runt T:s mage, närmast vinner.
• skriva ut en lista på de 100 vanligaste pojknamnen som jag ger alla och sen gissa T:s 5-i-topp
• para ihop kändisar med deras barns namn

(dessa är traditionella baby-shower lekar )

Sen ska vi fika och dela ut presenter. Efter det så ska vi gissa längd och vikt samt datum och tid bebisen kommer. Kan man kanske bryta hela det här sockervadds-gulligulliga och ha lite gissningar som ” antal stygn efter att ha spruckit ”, hmmmm, kanske inte uppskattat. Får nog fundera på det.
Allt det här ska skrivas in i en baby-shower bok som jag även kommer fylla med kort från dagen och annat smått och gott. Kul att titta tillbaka i.


Ska ha mängder av ballonger och överdriva rejält, precis så som en babyshower ska vara. Det är ju som en slags möhippa…

Man kan ju även ha teman. Utklädnad eller att allt ska gå i en viss färg. Victoria Beckham hade tema rosa, ingen som vart förvånad över det.

Nån som varit på en baby shower som kan ge lite mer tips?

– Posted using BlogPress from my iPhone

No comments yet

Kommentera

