Skip to content

Nicos rum

juli 21, 2011

All sjukdom och tråkigt väder har gjort att pysselnerven har satt igång.

Såhär ser Nicos rum ut nu, vill ha ett fint överkast i rött/gult/brunt/orange men tills jag hittar eller gör ett sånt så får det blå ligga på, men jag gillar inte blått, det känns kallt och barnens lekrum ska kännas varmt.


Panduro har 50% off på bokstäver nu!
Jag är allergisk mot väggord och hela innegrejjen med text och bokstäver men har letat efter en café-skylt utan att hitta så då fick det bli såhär istället och det passar bra i ett barnrum, lekfullt :


Bakverk gjorda av mig och min mor:


Grytlapp virkad av min gammelmormor när hon levde:


Pinjatan från Nicos förra födelsedag hänger i fönstret, lite smått trasig så det får jag ordna med idag, den tog ju en halv evighet att göra!


Filten är en av många som gjorts senaste året.
Har börjat med en fotovägg med bilder på släkt och vänner i färgglada ramar från Ikea,” nyttja ” 2 st för 29:- och det är inte glas utan plast, perfekt till rum för klåfingriga barn! A


Tog ingen bild på väggen bakom bordet och stolarna för där står den hemska stora bokhyllan ”expedit ” från Ikea som ni vet att jag avskyr på alla sätt och vis… Men den fyller nån slags funktion ändå.

– Posted using BlogPress from my iPhone

No comments yet

Kommentera

