Skip to content

Semester hos morfar

juli 29, 2011

Igår åkte vi vidare till min pappa. Vi har inte varit där på över ett år men vi har pratat mycket om morfar och vad som finns på hand gård, så Nico höll honom sysselsatt och ville se och prova allt.
De åkte gräsklippare överallt och länge :


Sen var det dags för traktorn…


….och klättra i varenda jakttorn som fanns…


Pappa spexade med kräftor…


Och barnen chockades svårt…


Sen myste vi med katten, Nico gömde sig för hundarna, vi klappade hästarna och fölen och kramades med långhåriga kossor ( highland cattle ).


De avslutade kvällen med att åka fyrhjulsdriven motorcykel, men då låg min iPhone på laddning och jag var helt slut.

Idag har jag umgåtts med mina barndomsvänner, hela gänget var samlat för första gången sedan 90-talet. Det är nåt speciellt med barndomsvänner, det blir aldrig konstigt trots att det ibland passerar många år mellan att man ses. Jag blir så glad när jag träffar dem och så många minnen som dyker upp, har gått och småfnissat hela kvällen, en riktig energi-kick fick jag! Och Nico fick leka med Astrid, det tyckte han var riktigt kul. Det slog mig att han knappt träffat några jämnåriga kompisar på en månad, pga vattkoppor och förkylning, så inte konstigt att han pratat om henne hela kvällen.

Vi har avklarat dag 5 och hittills har semestern fått 9,5 / 10, SJ drar ner betyget.
Imorgon ska vi till djurparken och Nico säger att han ska hoppa ner och krama lejonen. En sån sak kan dra ner betyget ytterligare….

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. juli 30, 2011 7:20 f m

    Vilken härlig semester ni har =)

  2. Annelie permalink
    juli 31, 2011 8:16 e m

    vilka underbara bilder och vad fantastiskt mysigt det måste vara på en gård som barnens morfars bodgård! så mycket djur, traktor och spännande saker! Det där med barndomsvänner är precis som du säger..något alldeles speciellt, din beskrivning är precis så som jag känner med mina, man har delat något unikt..sin barndom ..och den är fylld av så mycket som gör att man alltid har något gemensamt oavsett tid och rum. kramar från malmö!

    • augusti 1, 2011 7:35 e m

      Ja, Nico har njutit till fullo. Det är verkligen lyxigt att kunna ha den möjligheten att åka dit, jag hoppas att de kommer kunna åka ner flera somrar och ha fina minnen därifrån när de blir äldre. KRAM!!

Kommentera

