Skip to content

Katt och kisseri

augusti 4, 2011

Anledningen till att vi började fundera på katt var att Nico var så förtjust i grannens katt, Sixten. Han är det perfekta katten. Han är lugn och bra med små barn eftersom de har en liten i familjen där han bor.
Nico brukar säga att det är hans katt.
Samtidigt som vi började få katt-längtan så kände Sixten vibbarna och helt plötsligt en kväll när jag var på toaletten så kom han in och strök sig på mina ben, och efter det så gick han och la sig i soffan tillsammans med Martin. Hemmastadd från första stund.
Han passar på att komma in när vi har öppet dörren till uteplatsen och nu är han här en stund varje kväll och hälsar på.
Vi behöver alltså inte skaffa katt längre, vi har redan en på sätt och vis , och vi slipper försäkringar, köpa kattmat, byta kattlåda och när han börjar klösa på vår soffa får han gå hem. Ungefär så som jag vill ha det.

Nu har han precis gått och jag ska gå till sängs. Ont i skallen har jag för andra kvällen i rad. Nico somnade redan vid 18:00 idag så vi får väl se hur han sover inatt och när han vaknar imorgon. Ossian somnar med mig, närmare 22 som den lilla nattugglan han är….

Och ja just det, idag var en historisk dag. När vi var och badade så gick Nico helt plötsligt upp och gick bort till en liten mur, tog av sig badbyxorna och kissade, helt själv och utan att be om hjälp eller ens säga till. Stort! Sen satte han på sig byxorna igen och fortsatte att bada…. Så stor han har blivit!

5 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    augusti 5, 2011 4:32 e m

    vad fint foto på dig och ossian!! Vaknade Nico tidigt när han somnade så tidigt? Här flyter dagarna på och jag är i v 36 + 1 nu. Har nico slutat med blöja på dagen? Elian visar inget intresse ännu och jag känner inte för att ta itag i det just nu. När blir martins inspelning klar? är nyfiken på resultatet!! kramar!

    • augusti 5, 2011 9:39 e m

      Nico vaknade kl 8 i morse! Helt galet! Men han brukar aldrig somna så tidigt…
      Nico slutade med blöja på dagtid precis efter att han fyllde 2 år, han brukar ha blöja på natten ifall ifall men den är oftast helt torr. Jag köpte massa böcker om bajs och kiss till honom och om barn som började gå på toaletten, sen ville han prova på det själv och på den vägen är det. Jag tror man får vänta tills de är redo, men kan kan ju göra det intressant🙂

      De håller på för fullt och hade tänkt vara klara på måndag, men de verkar inte bli så….så jag vet inte, men snart hoppas jag för vi ses honom för lite nu! Kan skicka en länk med ett par låtar ifall du vill lyssna??

      Kram!!

    • augusti 5, 2011 9:49 e m

      Jag skrev till dig om din graviditet på din blogg såg du va? Beso!

  2. augusti 5, 2011 9:05 e m

    Perfekt sätt att ha husdjur på🙂

  3. Annelie permalink
    augusti 7, 2011 12:31 e m

    ja skicka gärna martins musik till mig, min mail är avstängd pga ngt virus, kan du skicka via fb kanske! vilka underbara sjusovare du har till barn, 18-20 utan att vakna och ossian som sover 9-10 timmar i sträck, läste jag, härligt! vilken lycka, det måste vara värdefullt att få vara utsövd som mamma, man mår så mycket bättre och fungerar tusen gånger bättre som person. Jag har faktiskt varit helt utmattad pga elians nattvaknande och sedan inte kunnat sova pga graviditeten, att jag kännt mig helt förstörd i hjärna o kropp. vad gött att nicos blöjfrihet gick som smort! vi får se när elian börjar bli intresserad och jag med🙂 kramisar

Kommentera

