Skip to content

Två 7 månaders bebisar

augusti 7, 2011

Det här barnet heter Minhaj och bor på fel plats i världen. Hon väger 3,4 kg när den här bilden togs men har sedan dess gått upp till 3,8 kg så hon kanske överlever. Hon är 7 månader.


Det här är mitt barn, han är också 7 månader men han har sedan han kom ut från min kropp
aldrig vägt så lite som Minhaj, alltså inte ens som nyfödd, och idag väger han över 10 kilo.


Jag har skänkt och tänker fortsätta skänka pengar så ofta jag kan och imorgon skänker jag till det här:


Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    augusti 8, 2011 12:33 e m

    vilket enormt betydelsefullt inlägg, hoppas du kan påverka folk att ge för det blir mer tydligt med foto på barnen som dessutom har samma ålder. man saknar ord över det lidande vissa människor tvingas gå igenom..det är ofattbart..det gör ont i varje del av kroppen att se specillt barn i detta tillstånd, i denna tillvaro..sedan blir jag vansinnig när jag tänker på det faktum att världen kunde vara annorlunda, om fördelningen av resurser såg annorlunda ut…om u-länderna tilläts utvecklas och de världsmakter som vissa länder ter sig vara inte sög ut dessa u-länders tillgångar, skulle de länderna slippa katastrofer som dessa, om de bara fick utnyttja sina tillgångar själva.

    • augusti 10, 2011 4:18 e m

      Jag gråter när jag läser om de svältande i Afrika, och Martin tycker inte att jag ska göra det. Men man kan inte blunda för det, att stoppa huvudet i sanden är inte min grej. Visst blir man förbannad över dubbelmoralen. De rika länderna som tycker så synd om afrikanerna nu samtidigt som de suger ut deras tillgångar, sjuka jävlar! Nä, ingen vidare bra värld vi lever i….

Kommentera

