Skip to content

Framtiden

augusti 10, 2011

Från att inte ha vetat vad jag vill syssla med så ligger jag redan nu flera år fram i tiden.
Jag grubblar på arbetsprover och reservplaner. Först ut är tillskärarakademin i ett år med start nästa månad, de ringde igår och bekräftade att det är sömnadslinjen jag ska gå på. Där har jag en ypperlig chans att åstakomma vackra skapelser som jag sedan kan ha användning för ifall jag vill söka till Konstfack.
Åh vilken dröm att få gå där! Just nu är det målet, men saker och ting kan ändras och hux flux kanske det är tapetserare eller glasblåsare som jag vill bli…. Livet erbjuder så mycket så varför nån gång nöja sig?

Och barn är inget hinder, mitt i allt det här ser jag två barn till….

Jag har så många drömmar, jag hoppas att vi får vara friska och att vi kommer ha turen på vår sida beträffande karriär och familjeliv….

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. Lisa permalink
    augusti 10, 2011 9:07 e m

    Häftigt, lycka till!

  2. Annelie permalink
    augusti 11, 2011 8:02 f m

    Underbart och alla möjligheter finns med din inställning! livet är en resa och påvägen kan många saker ändras, men det finns alltid nya vägar att välja. Sömnadslinjen låter jättespännande!! blir det kvällsstudier till hösten då? kram

  3. augusti 11, 2011 9:06 f m

    Vad kul det låter! Vad är det du vill plugga på konstfack? Vi måste ses snart! Kram

Kommentera

