Skip to content

Kryper och säger mamma

augusti 13, 2011

Häromdagen var plötsligt Ossian borta när jag för en sekund vände ryggen till. Jag blev iskall i kroppen för det kändes helt orimligt att han för egen maskin gett sig av och dörren till uteplatsen var öppen, jag sprang fort igenom alla rum men ingen Ossian.
Sen hittade jag honom i Nicos rum, bakom hans bilgarage.
Jäklar vad snabb han är på att krypa/ kräla/ simma längs med golven. Mer och mer överger han dock kräladet och går upp knä.


Och ju mer han upptäcker att han är en person och att det finns en värld runt honom , ju mer förändras han. På bara ett par minuter går han igenom glädje, ilska, frustration och besvikelse, hela tiden om och om igen. Och så fort han blir ledsen så kommer : MAAA-MMAA, och bara till mig, inte Martin. SÅ, han har sitt första ord tror jag…

– Posted using BlogPress from my iPhone

No comments yet

Kommentera

