Skip to content

inga bomber idag

augusti 17, 2011

När jag vaknade i morse så hade jag ont i kroppen efter att ha gått flera mil igår, men jag kom upp och fortsatte i samma fart med att gå till Farsta med Pia och Marie. Där träffade vi på fler vänner och lunchade på Voltaire. Samtalen kretsar till stor del kring bomberna och trots all oro så känns det skönt att få prata och ventilera med vänner som sitter i samma båt.

Det är jobbigt att efter dagmamman behöva gå direkt hem eller åka iväg för att Nico ska få leka lite, och hur ska vi göra i helgen? Vi måste ju åka iväg någonstans för det är för farligt att vara kvar här. Nä, galet är vad det är! Och nu misstänker de dessutom att det är flera personer som ligger bakom det….det tar aldrig slut!😦
Nico har mycket frågor och tjatar om att få gå ut och leka, det är svårt att veta hur mycket han förstår och vi försöker besvara hans frågor på ett så enkelt sätt som möjligt. Tycker att det är förbannat trist att behöva ha såna samtal med min 3-åring….

Det positiva är ju att de inte har hittat nån bomb idag.

2 kommentarer leave one →
  1. Mia permalink
    augusti 17, 2011 5:56 e m

    Usch, jag tänker på dig o din familj bland alla bomber. Förbannat djäkla obehagligt! Känns ändå bra att ni åker iväg för att göra saker.

    Fast idag kom det ju en rolig nyhet – i alla fall för dig som älskar kungahuset! Alltid något upplyftande, även om det inte påverkar din vardag direkt just nu.

    Hoppas verkligen att polisen dammsuger Sköndal O R D E N T L I G T, och sen lämnar er i fred!

    kram!

    • augusti 17, 2011 7:27 e m

      Tack Mia…

      Ja, nu försöker jag koncentrera mig på Vickans mage istället ha ha ha

Kommentera

