Skip to content

Varför lösenord och vilka är ni?

augusti 18, 2011

Det var någon som undrade varför jag skrev inlägget ” otrygg ” om bomberna på lekplatserna som lösenordskyddad.

För att det gör att folk som läser bloggen hör av sig och berättar vilka de är för att få lösen, jag har mellan 150-300 läsare på min blogg per dag, men alltid samma som kommenterar.

Och för att få lösenordet så vill jag veta vem personen är, blogg eller Facebook och sen att det finns folk som inte kan stå för att de läser min blogg och hittar på personer för att få ut lösenordet, det genomskådas fort.

Det händer att jag kollar upp om det stämmer som de skriver, nu är ju Facebook väldigt enkelt att kolla upp om personen finns och bor där den säger… Samt har jag en vän som är grym på att söka på IP-nummer då jag har fått konstiga kommentarer.

Det här är en morsa-blogg, det är ingen politisk eller religiös blogg vars läsare blir förföljda om de följer den…

Och så har jag förstått att folk retar sig på att jag skriver så sockersött ( nördigt? ) om mitt familjeliv, men för det första så väljer jag vad jag vill skriva om, jag har ingen lust att skriva om vi bråkar eller tråkigheter, ibland gör jag det men helst inte, och jag försöker lyfta fram det fina i familje-vardagen här. Men jag upplever mycket som inte skrivs om här, och för er ( dig ) som tycker att jag har förändrats sen jag fick barn, ja det har jag, jag är jävligt lycklig nu och om du hade varit en riktig vän hade du varit glad för min skull men nu hänger du upp dig på vad jag bloggar om, du kände mig bättre än det jag bara bloggar om här!

Fan vad jag är besviken!

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. Mia permalink
    augusti 19, 2011 7:46 e m

    Det är klart du vill ha lite koll på vilka som läser. Inget konstigt med det. Synd bara att folk är så märkliga och skriver dumsaker. Verkar ju vara standard på alla bloggar som har rätt många läsare. Jag gillar att följa din blogg och man väljer ju själv vad man vill använda den till. Jag är inte heller bekväm med att lämna ut för mycket av bråk eller annat som känns för privat. Ibland är det lockande, för att man vill skriva av sig, men om bloggen är ”öppen” så är i alla fall jag försiktig. Och varför är familjelyckan provocerande? Larvigt. Mina barn förgyller mitt liv nåt otroligt och det är jätteviktigt att fokusera på allt underbart som familjelivet för med sig. Sen finns det massor av annat också, jobbiga saker som allt tjafs och kämpandet med att hinna se sin partner när barnen tar all tid. Det måste man få välja själv om man vill lämna ut, annars kanske man hellre skriver om det som varit bra under en dag. Och har man barn så finns det ofta några guldstunder att välja mellan, även om det varit en tung dag. Att skriva om de där guldstunderna tycker jag är lite som att föra en tacksamhetsbok. Man stannar upp lite extra och uppskattar det ännu mer. Sen är det som vanligt med bloggar och skumma kommentarer, varför läser man en blogg som man inte tycker om? Varför?

    Som sagt, jag tycker om att läsa din blogg och eftersom jag känner dig vet jag att du är en positiv person. En fin mamma som omger sina barn med så mycket kärlek. Det är du.

    • augusti 19, 2011 8:18 e m

      Ja, precis så som du säger så vill jag fokusera och lyfta fram det som jag tycker är bra. Tacksamhets bok, det gillar jag, det lät bra!!
      Ibland skriver jag av mig om jag är irriterad över något, och det händer lite titt som sätt, men ändå mest om saker som jag känner att jag har en viss distans till, inte gärna det som rör familjen. Synd att folk ska vara missunnsamma och tycka att jag har blivit tråkig sen jag skaffade barn för att jag inte underhåller dem på samma sätt längre. Eller för att jag mår bra. Tänk att det kan irritera folk, haha, vilka vänner va? Nä, jag ska inte bli bitter över det, jag glömmer dem, och går vidare….
      Vad fint du skrev till mig Mia, du är så fin, jag är glad över att ha lärt känna dig och att ha dig i mitt liv, du är genuin. Kram!

  2. augusti 19, 2011 11:31 e m

    Jag gillar att läsa här för jag tycker du skriver så himla fint med massor av kärlek till dina barn och familjelivet. Det är värmande på något sätt att läsa om positiva saker, ja så där så man blir lite varm i själen. Det märks helt enkelt hur du älskar dina barn och det är knepigt att förstå att det kan vara provocerande. Det verkar förövrigt vara helt galet många som gillar att skriva hemska negativa kommentarer i folks bloggar, jag tycker jag läser ganska många olika sorters bloggar men det verkar vara standard att de flesta får nån mobbnings flock med hemska kommentarer efter sig, det är läskigt att tänka sig att de människorna kan vara vuxna, jag gillar inte när människor är både vuxna och så dumma. I alla fall jag tycker riktigt mycket om att läsa din blogg, du skriver fint!!!

Kommentera

