Skip to content

Söndags ( ut )flykt

augusti 21, 2011

De hittade en bomb till idag så vi åkte härifrån.
Först blev det utomhus teater på Stockholms stadsmuseum, en tyst teater från Polen. Jag och Martin fattade ingenting och jag tyckte att den var ordentligt tråkig men Nico tyckte att den var jättebra, och det var ju för hans skull vi gick på den.


Sen åt vi Tacos, promenerade på söder, köpte hårband till Nico eftersom jag inte får klippa honom, fyndade en klänning på Stadsmissionen för 20 kr och avslutade i lekparken vid Nytorget, fullproppat med folk! Har nog aldrig sett fler familjer på samma ställe en söndag då det inte är nån speciell händelse. Det var många turister så stämningen var fin förutom en vuxen kvinna som tog Nicos gunga för att hon ville gunga brevid sin unge, kände för att gå fram och knuffa ur henne ur gungan men jag sansade mig.
Bra söndag.

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. augusti 22, 2011 6:07 f m

    Låter som en mysig dag! Bröderna Lindgren spelade i vitabergsparken i går, säkert en bidragande orsak till att det var mycket folk vid Nytorget. Tyvärr kom vi inte i väg dit. Kram

  2. augusti 22, 2011 7:11 f m

    Härlig dag. Tråkigt däremot att de hittat fler bomber.. Fast skönt att de hittas om man skall vara positiv!

    Gungan…. bah! Guuuuud…..

  3. augusti 22, 2011 7:15 f m

    Min mobil är borta men fixade nytt simkort igår. Samma nummer men jag har ju ingen telefonbok kvar. Jag ger mig ut på en promenad nu så ring gärna om du vill ses. Kram

  4. augusti 22, 2011 7:16 f m

    Eh, det är alltså Mia. F har pysslat med sin blogg. Därav det ödmjuka namnet ”Sokungen”…

Kommentera

