Skip to content

Ikea med två barn

augusti 23, 2011

Efter hämtning så drog jag, Nico och Ossian med Pia och Nelson till Ikea.


Jag behövde egentligen bara lite smågrejjer och trodde väl att besöket skulle gå på en, max två , timmar men i vilken värld lever jag i ?


Nelson ledsnade och tog en lång tupplur och jag fick till slut ha Ossian ammandes i bärsele och Nico i kundvagnen.


Besöket tog över fyra timmar! Men hela notan för mig gick på 395 kr, det är ett personligt rekord.

Fast hade jag inte haft två barn att hålla ögonen på så kanske jag hade kunnat kolla sortimentet bättre, och handlat mer…

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. augusti 23, 2011 11:39 e m

    En liten trist nyhet som kom i dag, har du hört? Ikea Ingvar var rätt aktiv nazist och jag börjar undrar utan att ha lyssnat alls mycket på nyheterna i dag om inte en hel del av hans pengar (våra köp??) går till att stödja nazismen i världen…fast jag kanske är väl paranoid?

    • augusti 25, 2011 8:19 e m

      Ja jag har försökt sätta mig in det lite grann och jag tror inte att vi stöder några nazi föreningar genom att handla på Ikea, jag tror det är så som det var förr i Sverige då många som var höger var nazister och inte visste bättre än att vara egoistiska och ohumana ( precis så som jag tycker många moderater och Sverigedemokraterna ) . Om 50 år så kanske det kommer fram att de som äger nåt stort företag i klass med Ikea gjorde abort för att barnet i magen hade downs syndrom och då kommer folk undra hur fan de tänkte och man kommer förkasta det tänket som är så accepterat nu ( förhoppningsvis för jag jämför det med nazism, det är åt helvete ) Förstår du hur jag tänker? Jag är helt snurrig i skallen och kan inte få fram i ord hur jag tänker…..

      • augusti 25, 2011 8:20 e m

        Läste igenom inlägget jag precis skrev och inser att det inte går att förstå utan att missförstå. Ska skriva ett inlägg om det istället så fort jag får tid!

Kommentera

