Skip to content

Oerhört lycklig…

augusti 27, 2011

.. om det går igenom.

1998 försvann en bok jag fick som barn av min farmor. Jag älskade den boken och min farmor hade haft den som barn och även läst den för min far när han var liten. Den betydde så mycket för mig! Jag vet att en jävla idiot stal den och sålde den. Sedan dess har jag letat med lykta efter den. Skickat mass-mail till varenda antikvariat i hela Norden med jämna mellanrum och gjort diverse efterlysningar. Idag kom jag på att det var minst ett halvår sedan jag sist gjorde en efterlysning och nu fick jag napp! I en privat samling i Örebro ska den finnas!

Har fått en bild på boken dessutom och det är den! Måtte måtte affären gå igenom nu och att inget knasar, vågar nästan inte tro på det!

13 års letande, och tänk om jag kommer få läsa dessa sagor för mina barn!

Boken är från 1901 och en barnbok som är 100 år kan ju vara i risigt skick men så länge alla sidor finns kvar!!

( ingen billig historia heller )

 

Uppdate : Det är ju inte den boken som jag hade som barn, utan det är samma bok fast den har varit i andras ägo, men det spelar ingen roll för sagorna är det samma. Tyvärr så är det inte den som har guld kanter men det kan jag ta och jag kommer visa upp den här med titeln när den väl är här! )

– Posted using BlogPress from my iPhone

One Comment leave one →
  1. augusti 27, 2011 2:47 e m

    Vad kul att ha hittat efter så mycket sökande!! Blir spännande att se vad det är för en bok och vad du tycker om den när du läser den i dag.

Kommentera

