Skip to content

Nöjd!

augusti 30, 2011

Jag har kliat mig i huvudet större delen av dagen och suckat över hur lite jag förstår gällande datorer, så att resultatet blev så bra förstår jag inte. Jag är nöjd! Det kunde nämligen ha blivit betydligt mycket sämre! Visst är det en del småsaker men i det stora hela så är MIN NYA BLOGG rätt tjusig, eller?

Jag kommer inte vara så personlig där, utan bara lägga upp när jag har skapat nåt. Eftersom jag aldrig förstod här hur jag skulle få ordning på kategorier så var det enklaste lösningen.

Kika in där nu!

uppdate : gahhhh jag blir galen! Nu funkar det inte att länka härifrån helt plötsligt, här är adressen

http://bortomdeblabergen.wordpress.com/

Som ett hån mot mig nu att jag döpte det här inlägget till ” Nöjd ”….

3 kommentarer leave one →
  1. Lisa permalink
    augusti 31, 2011 5:50 f m

    Ska kika in.

    Har också haft problem att länka i flera dar!

  2. augusti 31, 2011 10:41 e m

    Fin, hoppas på tips, särskilt på garner, där är jag helt efter, tror affären jag hittat är den med minst sortiment i stan. Måste beställa och vet inte vilka riktigt som är bra till vad ännu. Skall aldrig mer virka en filt med nål 3 i alla fall om jag inte vill hålla på i månader som nu, därför har det inte blivit några nya saker heller.

    Men du, det är ju smidigt att kunna ha kategorier även i en pysselblogg, eller så kan det vara bra för framtiden. Hopas du har på svenska och att våra bloggar ser lika ut i inställningar för då är det enkelt.

    Jag går till ___Utseende___ och väljer ___ widgets ___
    där lägger jag till ____Kategorier___ i ____Wide Sidebar ____

    Under ____inlägg___ väljer jag _____kategorier___ skriver ett namn tex Pyssel och sen väljer jag ___Lägg till kategori___

    Sedan när jag skriver inlägg sä väljer jag vilken kategori inlägget skall ha. Det är den enda punkten jag behöver göra varje gång. Vill jag att alla inlägg alltid skall hamna i kategori pyssel så klickar man i det nånstanns, ex glömmer jag fylla i vilket kategori mitt inlägg har så hamnar det atomatiskt i ”okategorin”.
    Jag använde ___ för att jag själv ser dyslexidåligt om jag inte markerar på något vis. Hoppas det hjälpte, om du nån gång vill ha kategorier.

    • september 1, 2011 2:13 e m

      Ja,så har jag gjort på den nya bloggen men det har inte funkat på den jag har nu,Mrs Lopez , säkert för designen inte går ihop med den eller nåt…vette sjutton. Men kolla in nya, där finns det kategorier! Jag vet inte hur jag lyckades men jag gjorde nog som du skrev. Super bra att jag fick exakt beskrivning på hur man gör av dig nu, slipper jag riva mitt hår i frustration nästa gång🙂 TACK!!

Kommentera

