Skip to content

Tavla med ugglor

september 7, 2011

På Ikea finns nu den här fina tavlan med ugglor. Jag såg den innan den ens kom ut i butik och bestämde mig för att köpa den. Sen dök den upp i hem efter hem efter hem och då lät jag bli, tills jag ändå köpte den!


Jag ändrade mig när jag kom på att om 20 år så kommer den ligga på topp 10 listan över nostalgiprylar och Ossian och Nico kommer skratta och säga att
” -den hade vi i vårt rum …och hade inte Tage och Svea den också? – jo, och Nelson med… ”

Det är såna prylar som väcker minnen och som är roliga. Som att jag har en barbapapa tavla i filt, den känner alla igen som är födda mellan -75 och -80, en klassisk nostalgitavla som fanns i var och varannat rum. Min absoluta favorit numera och jag sätter mitt hopp till den här uggletavlan nu, men vi får vänta och se om 20 år om jag hade rätt….

(Jag gjorde en förlängning av tavlan genom att måla dit ytterligare en uggla på väggen …)

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. september 7, 2011 10:22 e m

    extraugglan var fin!!

    vet du vad Therese, jag tycker såhär ang. ikea-prylar (om du nu är intresserad av att höra haha). Jag förstår precis vad du menar men nuförtiden så tänker jag mer att man ska köpa de saker man gillar, skitsamma om de hänger hos varenda kotte. Hade jag haft barn hade jag köpt den här tavlan även om jag sett den en miljard gånger i olika bloggar och tidningar. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70151043 tycker den är skitcool, OCH pedagogisk med vokalerna 🙂

    det blir kanske som du säger med nostalgin i framtiden hihi.. jag minns inte riktigt barbatavlan dock, men kanske gör det om jag ser den.

  2. september 7, 2011 10:26 e m

    jag har den här tavlan från ikea, http://www.lukemagee.com/blog/pics/burgerman.jpg ritad av Jon Burgerman, vet att jag hade hatat mig själv om jag inte köpt den när jag hade chansen.

Kommentera

