Skip to content

Nostalgi deluxe

september 8, 2011

På 90-talet var jag inne på death och black metal. Tidningar gick inte att köpa som var ” True ”, Close up mag var för wimps och det var bara fanzine som gällde. Egenhändiga tidningar som var kopierade i vanliga kopiatormaskiner. Interjuver med band och illustrationer i form av snirklar, pentagram, 666 och annat onskefullt. Det fanns ett sådant fanzine som gjordes av Metalion i Norge, det var det största och man lusläste den från pärm till pärm om och om igen. Slayer Mag hette tidningen. Oj oj oj vilken tidning, fortfarande kan jag minnas känslan av ett nytt Slayer mag.

Mina tidningar har försvunnit någanstans när jag har flyttat och det är riktigt trist, MEN ( !!!!!! ) idag i lekparken så hade Marie hämtat ut ett paket till sin man…. ” det här kommer du nog också gilla ” sa hon och skrattade. Jag höll på att dö nostalgi-döden när jag såg att det nu finns en bok, ” Metalion ”, alla Slayer Mag i bokformat. Det är stort!

Adlibris kostar den 256 kr. Den innehåller 720 sidor och väger 2,5 kilo!

2,5 kilo kärlek🙂

No comments yet

Kommentera

