Skip to content

Nytt bvc

september 22, 2011

Vi bytte BVC och idag var första besöket på den nya.
Jag är så glad att jag bytte! Hon var varm och lyssnade, ingen stress och hon drog referenser till sina egna barn. Personlig men samtidigt med den distansen man ska ha.
Jag hade lite frågor om Ossian och det var inget problem att undersöka honom också. Flexibel. Allt som inte fanns på den andra BVC.

Nico är 99 cm lång och väger 16,8 kilo.


– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. september 25, 2011 6:51 f m

    Vad skönt att få träffa en person som genuint bryr sig och är varm men professionell i sitt yrke. Känner ofta att personer inom sjukvården är stressade och ointresserade, som om de bara vill averka sina patienter och avsluta dagen. Vår bvc är bra och vår barn Ssk helt okej,.men inte sådär som man riktigt hade önskat. Vad lång Nico är! Skulle vara spännande och väga och mäta, nästa gång det är dags för bvc i malml är väl vid 2,5 år har jag för mig, vi har ingen våg så vi kan inte kolla nu, men sist vägde han nästan 16 och han ser tjockis ut på foto, Nico ser så smal ut ::) men många barn vi känner verkar växa mer på längden än på omkretsen mellan 2 och 3. Elian växer mest på omkretsen dock😉

    • september 27, 2011 1:05 e m

      Ja det är så viktigt med bra bemötanden när man är nybliven mamma ju, man är så himla sårbar då! Nu känns det superbra! Nico ligger en linje över kurvan på både vikt och längd och jag trodde att han skulle väga mer för jag tycker att han ser lite knubbig ut! vad lustigt att du tycker att han ser smal ut! Jag tycker att Elian ser smal ut ha ha ha

  2. Annelie permalink
    september 27, 2011 7:14 e m

    Ja det är svårt att avgöra på foto😉 Men Elian är verkligen inte smal :9 inte tjockis heller iofs🙂 Vi hoppas vi får ses snart live! det vill jag så gärna!

Kommentera

