Skip to content

Terminens första sjuka

september 25, 2011

Idag fick Nico feber 😦 säkerligen nya bakterier igår från annat dagisbarn eller nåt, precis så som det är.
Vi bygger ju immunförsvar som det så fint heter och det mest positiva är att visst sjutton märks det att vi har kommit en bit på vägen! Det har blivit mindre sjukdomar senaste tiden peppar peppar!

Det jobbigaste när Nico blir sjuk är att så fort han får feber så börjar han spy, precis som far sin…

Jag hatar att spy, påminner om min tonårstid …. ( då tänker jag mest på alla häxblandningar )


Slut på mat hemma och Martin repade så jag la Nico i vagnen och Ossian på bröstet ( hej inflammation ! ) och gick och handlade. I affären började Nico klaga på att han var varm i munnen, varm saliv betyder kräks så jag sprang ut, betalade några färdiga pannkakor och burkar på vägen förbi kassorna och nästan omedelbart vi kom hem så kom spyan…men vi hann hem i alla fall… Martin kom hem, torkade lite spy, åt det som inte Nico ätit från middagen ( hann ju inte köpa någon mat ) och stack igen.
Jag har ätit 20 biskvier som blev över från igår och har ont i magen nu.
Imorgon börjar mitt nya liv, tänkte prova en egen diet som jag kallar Raw food /LCLF ( Low Carb Low Fat ) …. För att bli lite snyggare och lite piggare!

( På tal om tonårstid, hittade den här bilden från när jag var runt 16 år;


Inte direkt en happy camper…. Eller jo, i mig själv har jag alltid varit gladare än vad jag nog gett sken av. Att jag är en obotlig rebell är en annan sak 🙂

– Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    september 26, 2011 12:50 e m

    krya på sig nico!! här är vi oxå höstkrassliga hela högen, mest stackars Avril som bara är 1 månad. besos para todos

    • september 27, 2011 12:57 e m

      Nä vad jobbigt! När de är så små så är det ju inte lika enkelt! Ossian fick ju vinterkräksjukan vid 5 veckors ålder så jag vet 😦 Stora krya på sig kramar!!!

  2. september 26, 2011 12:56 e m

    Här med 😦 N får öron inflammation varje gång så verkar som det blir rör i öron för henne med. Jobbigt att det inte räcker med feber. Hoppas det är över fort.

    • september 27, 2011 12:56 e m

      Ja, det verkar ju som att alla barn har sin grej. Nico har sin magen. Fy så jobbigt med öronen, det verkar ju göra så ont 😦

  3. september 26, 2011 4:49 e m

    Härliga bilder båda två! 🙂

    har du sett?! nyproducerat klövertyg i klassiska färger finns på Ohlssons nu!!! köp, köp!

    • september 27, 2011 12:55 e m

      MEN GUD VILKET TIPS!! Tack!! Ska absolut köpa!

Kommentera

