Skip to content

Sämsta natten i historien

september 27, 2011

05:17

Ossian har vaknat och gråtit säkert 20 gånger inatt och varje gång har han ställt sig upp eller vaknat och krupit snabbt iväg så att jag har fått sätta eller ställa mig upp och lyfta / jaga honom, och då har han blivit vansinnig.

Mellan dessa utbrott har jag vaknat och hört Nico göra samma grej med Martin, fast snäppet ännu värre…

Jag fattar inte! De snorar inte, hostar inte, ingen feber…de är bara hysteriska. Långt ifrån fullmåne är det också….

Jag avskyr att vara såhär trött!! 😦

– Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer leave one →
  1. frusandra permalink
    september 27, 2011 5:37 f m

    Styrkekram! Det där känner jag igen alltför väl… Hoppas nästa natt blir bättre. Kram

  2. september 27, 2011 6:03 f m

    Här hemma har det varit likadant, fast Sixten har feber. Jättejobbigt! Kram

    • september 27, 2011 12:54 e m

      Åh nej, STackars Sixten! Hoppas att ni kryar på er snart! KRAM

  3. Annelie permalink
    september 27, 2011 8:47 f m

    Det är jättetufft och få sova så lite och så avbruten sömn. Inte för att det är så mycket tröst men du är långt ifrån ensam. vi sover cirka 4 timmar totalt här om nätterna och vaknar 2 gånger under dessa 4 timmar (minst) barnen vaknar om vartannat och det är skyttetrafik mellan rummen. Bebisen somnar klockan 01.00 och elian vaknar 05.30 numera…och så får man vakna 6 gånger under den korta tiden. Det har pågått en månad nu..vi hoppas att det kommer förändras snart..man är helt slut. hoppas er natt var en tillfällig, det fixar man ju! kram och energi sänder jag er!

  4. Sandra permalink
    september 27, 2011 9:59 f m

    Det var nog nåt som hände i natt, Svea var vaken från 02.00 och två timmar framåt: ” mamma! Jag vill ha mjölk och vatten!”. Sen satt hon med taklampan tänd och lekte, jag orkade inte ens bry mig till slut. Helt färdig blir man…

    • september 27, 2011 12:54 e m

      Ja, på Martins jobb så var det flera som gnällde över barn som vaknat!! Kanske är all rymdskrot som flyger ner och landar på marken som påverkar energierna 🙂

  5. Annelie permalink
    september 27, 2011 12:02 e m

    Sedär så många sömnlösa föräldrar vi är 🙂 Nu ser jag hur sömnlös jag är i min virriga kommentar där jag först skrev vakna 2 gånger och sen skrev jag 6 gånger hahaha, varje barn vaknar 3 gånger och det blir 6 gånger såklart. 🙂 oavsett hur många gånger man får vakna om och omigen så är det FÖR många gånger 🙂 det som jag upplevt som det enda jobbiga med föräldraskapet är sömnlösa nätter och vi har många typ varje natt. Men otroligt nog orkar man visst flera år utan ordentlig sömn. Hoppas ni får en bättre natt den kommande! kram igen!

    • september 27, 2011 12:53 e m

      Ja, sömn är ett återkommande ämne när vi pratar, det är så viktigt!! I början när de ammas så vaknar de ju ofta, men Avril verkar ju sova bra ändå så snart så kommer ni nog in i en bra ny takt med mer sömn! Och när det blir mörkare ute så brukar man ju somna tidigare och sova längre….inbillar jag mig 🙂
      KRAM

Kommentera

