Skip to content

Höstens första träff

oktober 12, 2011

Syjunte-träff idag hos mig, full fart hela dagen med vänner som stannat en stund och andra som stannade från tidig morgon till sen kväll!

Gjorde en blomkålssoppa och bakade dinkelbröd till lunch, fyndet hade med sig kakor hon gjort och så virkade vi.

Barnen körde på hela dagen med korta uppehåll för vila,( hoppas hoppas att Ossian sover länge imorgon, senaste dagarna har han vaknat 6:30 och det är hemskt tidigt tycker jag…. )


Verkligen en mysig dag, tack alla ni som kom! 🙂

Fortsättning nästa onsdag!

– Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer leave one →
  1. oktober 13, 2011 8:01 f m

    Ja det blev verkligen en kortis för oss. Var så himla trött och värre är det idag. Siktar på att ta igen det nästa vecka. Kram

    • oktober 13, 2011 12:47 e m

      Ja, samma här…. Nico har sin hemme dag idag och vi har inte kommit utanför dörren…totalt sänkt, och Pia var visst det med…säkert nåt som går. kram

  2. Annelie permalink
    oktober 13, 2011 8:28 f m

    vad härligt att ha en heldag tillsammans med vänner och alla barn! var ni vänner innan syintresset kom upp eller förde det er samman? du skriver ofta om fyndet, förstår att det är en nära vän, någon du träffar ofta? hahha nu undrar folk som läser min kommentar..vem fan e hon! hahaha ja vi känner ju inte egntligen varandra och vi har aldrig träffat hahaha men vi är ingfit familj hahha eller vad ska man säga. tycker om dig och barnen gör jag fast vi aldrig möts iverkligheten.- vad skumt egentligen att bygga någon slags relation vi a nätet :9 fast häftigt ändå! abrasos y besos para todos!!

    • oktober 13, 2011 12:44 e m

      Ja men tänk hur bra det är, att vi har kunnat lära känna varandra och följa varandras liv pga internet! Jag tycker att det är fantastiskt! Jag tycker av vi fick bra kontakt och jag gilllade digfrån första stund vi skrev till varandra! Konstigt att vi aldrig har träffats, men det måste vi ändra på snart!
      Jag och Marie ( lite grönt ) började ses och virka, sen på föräldrargruppen bjöd vi in de andra ( våra barn är jämngamla ) och sen har det blivit lite andra som har kommit till i efterhand när man berättar om syjuntan 🙂 Vissa har också försvunnit…. Och vissa hänger bara utan att sy. Det är fina dagar, och barnen har jättekul tillsammans.
      Fyndet ja, hon var med i föräldrargruppen och jag gillade henne från första stunden , en ” henne vill jag bli kompis med ”-känsla 🙂 Och vi bor bredvid varandra och passar nog bra ihop för vi är väldigt spontana bägge två och vi båda gillar att hitta på grejjer utan att begränsas av att vi har barn. Det lustiga med att du frågar just om henne är att din man känner pappan till hennes son, såg jag på facebook 🙂 Liten värld va?
      Stor kram till dig och dina fina! Besos

  3. Annelie permalink
    oktober 13, 2011 8:29 f m

    träffats, ingift och inte ingfit hahaha, vad slarvigt jag skriver, nu verkar jag galen med haha

    • oktober 13, 2011 12:45 e m

      Och då måste jag också vara det för jag reagerade inte ens på de stavfelen när jag läste det du skrivit hi hi

  4. oktober 14, 2011 7:10 e m

    Fast på onsdag blir det virkning på ett fik i Södertälje va?

    • oktober 16, 2011 8:07 f m

      Jävlar, det är ju en onsdag! Då får vi ta den en annan dag, kan ju inte svika syjuntan!

  5. oktober 16, 2011 7:38 e m

    ok, synd. 🙂 Vart virkar vi på onsdag då?

Kommentera

