Skip to content

Tandläkaren och trauma

oktober 15, 2011

Idag hade Nico sitt första besök hos tandläkaren. Vi har valt folktandvården i Gubbängen efter att ha hört mycket bra om den och vi är mycket nöjda!
Urgullig tandläkare, ansiktsmålning och presenter. Nico längtar redan till nästa gång…


Jag kan knappt skriva för mitt finger värker! Förstår ni att nålen gick in på mitt baksidan och ut mitt fram, rakt igenom fingret, RAKT igenom! Usch så vidrigt äckligt, Martin var som tur snabb med att få ut den men han var nära att spy samtidigt som jag höll på att tuppa av…. OS i trauma hos oss!

– Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer leave one →
  1. oktober 15, 2011 8:23 e m

    Ush och fy fan, stackars stackars. Vist var det du som berättade för mig om en handled och ramlat av häst med?

    • oktober 16, 2011 8:10 f m

      Ha ha ha ha ha, ja det var jag!Kommer du ihåg det? Ramlade av och blev släpad efter och handleden gick av och vreds runt två hela varv! Det var riktigt vidrigt….

      • oktober 17, 2011 10:15 e m

        Ush ja, jag tycks ha bra minne när det gäller att minnas traumatiska saker.

  2. oktober 15, 2011 8:43 e m

    Förresten, N blir bara kallade till tandhygienist i malmö, är det tandläkare automatiskt hos er eller fick ni ”beställa” det extra?

    • oktober 16, 2011 8:13 f m

      Vi fick flera erbjudanden vid 2,5 års ålder om vilken vårdcentral vi ville gå på så vi skrev i honom på den vi var på idag och så fick vi en kallelse för 3 års kontroll av tänderna. Hon bara räknade dem och kollade på dem, tog ca 1 min och så frågade hon om sockervanor. Så jag tror inte att det spelar nån roll om det är tandläkare eller tandhygienist ….Det är vid 5 år som en riktig kontroll görs berättade de 🙂

      • oktober 17, 2011 10:17 e m

        Aha ja räkna tänder är nog inte så svårt: men stör mig lite på att de inte verkar lika proffsiga. Överlag börjar jag märka mer och mer skillnad på här och alla andra ställen i sverige. De skippar hörselkontroller på bvc os.v.

Kommentera

