Skip to content

Manos del Uruguay

oktober 21, 2011

Jag och fyndet tog en sväng på söder och kikade efter garn och tyger.

På stadsmissionen vid Nytorget så hittade jag ett underbart tyg, på röda korset hittade jag en charmig bok för en tia…


….och sen fyndade vi fina bomulls garner i en garnaffär på en tvärgata till Ringvägen för endast en tia per nystan och så gjorde jag en kul upptäckt; garn från Uruguay🙂


Manos del Uruguay är ett kvinnokooperativ som både gör underbara garner och stickar fantastiska kläder och säljer. När svärfar var här och hälsade på så fick jag en bolero därifrån. Kändes väldigt kul att hitta deras garner här i Sverige och jag ska virka mössor och halsdukar som värmer oss i vinter medans de har sol och värme där nere…🙂

– Posted using BlogPress from my iPhone

One Comment leave one →
  1. oktober 21, 2011 4:54 e m

    Låter som en bra dag! Jättefint tyg! Kram

Kommentera

