Skip to content

Snus

oktober 24, 2011

Ibland önskar jag att jag inte tänkte så mycket. Just nu är det mycket tankar om framtiden, och jag kommer ingenstans….

Helst skulle jag vilja flytta till USA nåt år, San Francisco, och bara vara hemmafru när Martin spelar. Sy, måla och meditera. Ta med barnen på mindfulness-camps och bara rensa kroppen och själen.
Men det funkar ju inte riktigt så tyvärr…

Det närmaste jag kommit inre frid var igår när jag tog en snus i solen….om man kan betygsätta ögonblick så är en snus i solen 10 poäng! ( Så länge man inte är beroende och att det inte upprepas för ofta, fast å andra sidan så är det ju inte ofta vi har så soliga dagar…)

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    oktober 25, 2011 9:35 f m

    låter fint snus i solen!! nu fick jag nikotinabstinens hahaha fast det var 3 år sedan jag slutade röka. det sitter i, för livet hos mig antar jag…inte ofta jag får sug, men ibland kommer det sssssssssssssss och då fylls jag av lustfyllda känslor bara jag tänker på att röka något bloss hahaha helt sjukt egentligen, vad beroendeframkallande det måste vara med cigg.

    Dina framtidstankar om SAN F kan kanske bli möjligt!! om martins band slår igenom kanske ni aldrig behöver jobba mer!🙂

    Ibland är det svårt att hitta sin inre frid, jag kan uppleva det när jag oroar mig för något med barnen eller tänker på sjukdom och död, då blir min vanliga harmoni störd, att släppa kontrollen och inse att jag inte alltid kan påverka en utgång är svårt, i vissa fall..jag brukar för att bryta det negativa tankemönstret tänka istället att jag slösar min tid i nuet, genom att tänka på en framtid som ännu inte finns. jag tänker då istället att jag vill vara lycklig i nuet, för inget annat vet jag något om än.

    om jag tänker negativa tankar mår jag bara dåligt och kan inte riktigt njuta av nuet och allt det som är gott just nu, och jag påverkar elian, seba och avril med min negativa energi och det vill jag inte! kramisar tiller och hoppas solen lyser i sthlm idag oxå!

    • oktober 27, 2011 9:21 e m

      Ja, jag var ju rökare också en gång i tiden men blir nästan aldrig sugen på cigg… jag tog en och kräktes för några månader sedan och det sitter färskt i minnet!
      Oh ja, jag hoppas att M:s band slår stort och att han inte ens behöver turnera🙂
      Jag är expert på att tänka negativt, och det är ju sant det du säger, att man slösar sin tid i nuet, ska tänka på det!
      KRAm!!

Kommentera

