Skip to content

Händelserik dag

oktober 25, 2011

Idag var jag på mitt gamla jobb och hälsade på. Jag kände att jag längta tillbaka! Kanske för att mina kollegor är guld! Jag har siktet inställt på aug nästa år! Men jag kanske startar upp det som
hobbyverksamhet och kör lite helger från och med januari. Nervöst, läskigt men också lite roligt! Jag är ju inget fan av att arbeta egentligen….

Sen var jag och Jenny runt på stan i Södertälje och kikade. Lite loppisar hanns med och ett besök på världens bästa sushi, Minako. Köpte ETT par strumpor till Ossian för 140 kr, och det var dagens galenskap.
Dagens vackra var den här målningen som var under klaffbron i Södertälje, säkert 6-8 meter hög vilket inte framgår på bilden…


Jag sprang på en av ” mina ” som jag hade när jag jobbade som
Behandlingspedagog, jag vände mig om när jag såg honom komma. Mitt hjärta slog dubbelslag och jag blev helt svettig. Han gick precis bredvid mig men såg mig inte.
Den mannen hade jätteproblem med att jag slutade och försökte söka upp mig långt efter. Sökte efter mig på mitt andra jobb och frågade folk efter mig. Den absolut sista jag ville träffa när jag har barn med mig…
Det känns väldigt avlägset att jobba med folk som dels har dubbeldiagnoser och aggressions problem och som precis muckat från kåken….det känns väldigt lååångt bort. Det funkade innan, inte längre. Nu är det annat som gäller.
Ikväll har jag nästan sytt klart en kjol i skolan, och jag kommer hinna sy en till innan alla är klara wiiihiiii 🙂
….det går bra nu, kompis det går bra nu….

Men nu sängen, det har varit en lång men händelserik dag.

– Posted using BlogPress from my iPhone

One Comment leave one →
  1. oktober 27, 2011 10:09 e m

    Oj, nee det känns lite otäckt med vissa jobb och barn. Jag vågar inte att J söker vissa jobb fast han verkar lite lugnare med det än vad kag är, jag skulle inte klara av att känna att nån är för flippat arg på mig (om det går att undvika) när man är mamma, för läskigt bara.

Kommentera

