Skip to content

Masken Marcos

oktober 27, 2011

Nico hittade en mask när han gick till dagmamman idag. Den var med honom hela dagen i nån liten plastbytta.

Jag hatar maskar!

När vi kom hem så fick den bo på uteplatsen och Nico var ute och lekte med den, Masken Marcos.


( jag står bakom dörren och tar kort genom glasrutan )

Helt plötsligt hör jag ett skrik utifrån…..


….stackars barn, masken Marcos rymde….

Jag gav Nico ett glas oboy sen var allt bra igen.

– Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer leave one →
  1. oktober 27, 2011 3:36 e m

    Haha, är han medveten om att Love heter Markos i andranamn😉. Kram

    • oktober 27, 2011 9:23 e m

      Ha ha ha ha, ska berätta det för honom…. Nicos kusin heter Marcos, så undermedvetet så kom det nog därifrån för först hette masken maskus, men helt plötsligt var det Marcos🙂

      Kram !! ( förresten så gjorde du min dag med ditt sms, guuud vad jag är glad för er skull! )

  2. Annelie permalink
    oktober 27, 2011 9:03 e m

    vilka bra foton!! vad har du för kamera? modellen är såklart underbar som alltid! ag blir så glad när Elian vill pyssla om små djur och inte tycker de är äckliga, som jag gör😉 undra när och varför man började tycka de är äckliga…för barn verkar ju gilla maskar spindlar och andra sånna kryp..jag dödar aldrig, utan brukar rädda småkryp, men jag tycker ändå många är läskiga, helst sppindlar🙂 i sverige är ju de flesta av krypen ofarliga egentligen!!! ska höra med mina föräldrar om de är dom som skrämt upp mig hahaha

    • oktober 27, 2011 9:29 e m

      Hi hi hi, ja kamera, vad är det? Alla bilder tag jag med min iPhone 4🙂

      Jag gillade också småkryp när jag var liten! Nu har jag enorma problem med sniglar och maskar. Nico gillar maskar men hatar spindlar, han är jätterädd för dem , men jag har inga problem med spindlar. Jag räddar också alla djur, hela tiden….alla liv är liv. Men getingar får jag panik över så då tar jag barnen och går in i ett annat rum när Martin ger sig ut på jakt, förr i tiden så hade jag skyddat getingarna med mitt liv!
      Har dina föräldrar fobier? Det är ju så viktigt nu när man har egna barn att inte överföra ens egna till dem…. men jag kan inte komma på att jag har fått nån av mina föräldrars rädslor…det har jag nog fått på annat håll….
      KRAM!!

Kommentera

