Skip to content

Bvc 10 månader

oktober 31, 2011

Ossian mäter numera 77,5 cm och väger 11,8 kg.


Trevligt besök på nya BVC, folk är vänliga där. Ossian fick Tbc vaccin och så skulle vi träffa läkaren som efter 30 min visade sig vara i Florida, så fick en ny tid nästa vecka.

Jag ger en snabb 10 månaders nu.

Tal : säger mamma, pappa, titta, där och tutte.

Reser sig utan stöd, tar några steg men har börjat fega. Går mellan säng och element, ett par steg åt gången. Står längre stunder själv.

Har vissa tecken som betyder olika saker. Ex, stoppar in fingret i munnen och sen tar ut det och visar,vilket betyder att han vill ha mat.

Headbangar till musik och dansar. Somnar till musik i hörlurar när jag är i skolan. Gillar’t!

Gulligaste är att han har börjat kramas ,med mig men även mycket med Nelson.

Äter si sådär, ammar mycket! Sover ibland 12 timmar utan att vakna och ibland vaknar han varje timma. Mycket oregelbundet.

Har temperament! Blir lätt väldigt arg och dunkar huvudet i golvet , men har lika lätt till skrattet.

Helt opartiskt är jag nog när jag säger att han faktiskt är extremt rolig att hänga med, underhållande och sötaste ungen någonsin, mitt lilla penntroll ❤

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    oktober 31, 2011 10:39 e m

    stora snutten redan 10 månader! 77, 5 är ganska långt för 10 månader va? Hur långa är du och Martin? Jag är 173cm och Seba 178cm så Elian och Avril har nog inte så stora chanser att bli långa. Bastant kille Ossian nästan 12 kilo wow 😉 Elian vägde 10800 och jag tyckte det var ganska mycket vid 10 mån 🙂 Han är helt underbar lilla pentrollet ser så positiv, mjuk och lyckligt lugn ut på fotona. Hade varit så kul om vi kan få ihop en träff och ses live någon gång, ser fram emot att få se barnen! Men just nu är Eli inne i trots och känslosammperiod, som är galnare än förr..så jag vill knappt ta han utanför de 4 väggarna 🙂 för att slippa jobbiga situationer med Avril i bärselen och en arg Elian som exploderar på lekplatsen. Men snart nån dag ska vi väl få se er! kramar tilla alla

    • november 1, 2011 6:16 e m

      Ja, tiden har gått så himla fort!!
      Nico och Ossian följer varandra storleksmässigt ganska bra. Nico var 78 cm och vägde 10,8 när han var 10 mån så han var en halv cm längre men ett kilo lättare…så ja, lite knubbig är Ossian minsann. Jag är inte så lång, 167,5 cm och Martin är 180 cm, men min pappa är lång och min farmor var också väldigt lång… Men DU är ju lång, det är så svårt att se på bilder ….
      Ja, vi ska ses så är det ju bara! Till våren tycker jag att vi satsar på! fast jag skulle vilja träffa er NU!!

      Trotsålder ja, den tycks aldrig ta slut…..;-)

      KRAM!

Kommentera

