Skip to content

Vistelsen i bilder

november 5, 2011

När vi kom till pappa så fiskades några laxar som tillagades och åts. Min pappa fiskar sin egen fisk och jagar sitt eget kött.

Jag fick en klump i magen av det faktum att ena sekunden simmade fisken omkring och hipp som happ så blev det uppdragen, dödad , rensad och in i ugnen 20 min och på mindre än en timma så låg den på ett fat på middagsbordet, det blev så ….på riktigt. Och jag gillar det inte riktigt.


Sen har vi träffat farfar, 90 åringen!


Ungarna har haft ytor att leka på :


Nico har plockat blommor till mig ( 5:e november!!!! )


Jag har hittat mitt drömhus men där bodde redan ett troll :


Martin och barnen glassade i solen….


….och när vi kom tillbaka däckade de i soffan…


– Posted using BlogPress from my iPhone

One Comment leave one →
  1. Annelie permalink
    november 6, 2011 11:58 f m

    förstår din känsla om fisken..känner likadant..vad underbart att vara nära naturen, det låter som en fin helg. fotona är så bra, med bildbeskrivning känner man och upplever nästintill era upplevelser. älskar foto! det sista är fantastiskt..antar att det är farfars soffa 😉 ser ut som en 60-70-tals bild. kramar!

Kommentera

