Skip to content

Den ständiga morgonstressen

november 8, 2011

Varje varje morgon så ropar jag lika irriterat ”- skynda er nu, det är bråååttom ” och varje morgon försöker jag vara mer effektiv för att slippa stressa, men jag är sämst på det! Två barn i snart ett år men det går inte.

Imorse när jag stress-leta efter nycklarna skrek o ropade barnen mer än vanligt och jag ropade högt och argt ” TYST ”, så pedagogiskt är jag.

”- men mamma, varför är du så arg? Jag och paputt kramades och var glada ” säger Nico då.

Skjut mig, tänkte jag. Nu måste jag ta tag i det här, att gå upp tidigare funkar inte. Hur gör ni för att undvika stress?


– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. frusandra permalink
    november 8, 2011 10:44 f m

    Om jag vet att jag och A ska vara iväg i god tid på morgonen så brukar jag lägga fram alla kläder dagen innan, ett klassiskt tips. Hos oss är det ibland bråkigt kring påklädningen men det brukar fungera bättre om A klär på sig i god tid innan vi ska iväg, så att det bara är ytterkläderna kvar när vi väl ska iväg. Samma sak med tandborstningen. Sen ställer vi en hel del kökstimer här hemma, när klockan piper vet Alfred att det är dags att göra något, typ klä på sig ytterkläderna. Med detta sagt är jag också en rytande stressmamma alldeles för ofta, men några tips på vägen iaf. Kramar

  2. Therese U permalink
    november 9, 2011 10:26 f m

    Nä, här är det samma sak! Alltid stressad på morgonen. Framför allt är det alltid påklädning som tar tid. Liam är ju sengångaren i vår familj. Problemet är ju att det är påklädning på väg ut också så då spelar det ingen roll hur tidigt man gått upp. Det jag har gjort är att jag ”räknar” med att lämna huset onödigt tidigt. Jag behöver egentligen lämna byggnaden kl 08,15 men vi siktar alltid på 08,00. Då är det inte hela världen om det tar lite mer tid i bland.

    Men som sagt… Vem är pedagogisk när man är stressad?? INTE jag i alla fall. Jag känner mig alltid stressad så jag vet inte..🙂

Kommentera

