Skip to content

Syjunta, bebis och lyktfest

november 10, 2011

Syjunta hos Jenny idag. Tyvärr allt för kort tid eftersom jag hade en ny bebis att träffa.
Men det var trevligt så länge det varade, och ytterst trevligt att få stifta bekantskap med ett par hårlösa katter!


Otroligt vackra djur!

Och den lilla nya bebisen som var så liten!! Ossian växte flera månader och han blir mer och mer barn! Bebis-barn.
Och så vacker liten bebis, jag blir så bebis-sjuk!


Ossian sov, och sov och sov..


Han vaknade lagom till ” Lykt-festen ” som dagmamman hade ordnat med barnen i år igen.
När kvällningen var på inttågande så väntade vi föräldrar i skogen och alla barn kom i rad med små ljuslyktor, sjungandes. Så vackert att jag blir tårögd!
Sen bjöds på kakor barnen har gjort, stjärn och mån kakor och varm saft.

Nu är jag på väg till skolan, och jäklars vad trött jag är!! Ett tag var jag nära på att vända och åka hem…

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    november 10, 2011 9:35 e m

    vad fantastisk lycktfesten låter!! vilken dunderbra idé av dagmamman!! såg det hela framför mig och det känns håresande vackert och stämmningsfullt…har du några foton det hade varit så kul och se!!! Vilken stor bebis du träffade och vad mycket hår!! Avril känns så liiiiiten..hoppas du inte somnar i skolan!!!😉

  2. Mia permalink
    november 13, 2011 7:17 e m

    Roligt m bild på T o L, inte lyckats träffa dem än, så blir lite mer verkligt på det här sättet. Alltid speciellt när vänner får första barnet o övergår t att bli vänner o föräldrar!

Kommentera

