Skip to content

Noo poo för hela familjen

november 15, 2011

Jag har noo poo-at i 10 dagar nu och jag är nöjd hittills. Mina sår i hårbotten är borta till 90% och jag har varit dreadfri också. Håret är dock tyngre och blir flottigt nu såhär i början, men det tar sig nog!
Jag kommer verkligen ge det här en chans och utvärdera var 10:e dag.

Martin tycker att mitt hår förbättrats såpass mycket att han själv börjat noo pooa, och på hans hår kommer det nog bli riktigt fint med tanke på att han har tjockt och lockigt hår.

Barnens hår tvättar jag nästan aldrig med schampoo, max en gång i månaden. Det enda som används är vatten och äppelcidervinäger, och ibland inpackning med honung ( på Nico ).

Nu funderar jag på att börja tvätta ansiktet med olja istället. Undrar om det funkar när jag har så mycket smink … Nån som vet? Hur gör ni?

– Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer leave one →
  1. november 15, 2011 11:40 e m

    Vist är det lite häftigt hur det fungerar med att inte ha schampo, jag tycker det är så bekvämt med att slippa tvätta varje dag som jag gjorde innan. Jag tycker bara vatten funkar bra för att tvätta mig i ansiktet, men har nån gång märkt att nån mascara inte fungerat att få bort så, men oftast har det gått. Vad tänkte du ha till ansiktstvätt?

    • november 17, 2011 1:20 e m

      Jag vet inte alls, jag har ju mycket smink!! Kanske måste börja använda mindre om nåt ska funka….

  2. frusandra permalink
    november 16, 2011 6:36 f m

    Jag har tidigare använt mandelolja, finns fin på apoteket. Den har jag använt både som rengöring och återfuktare. Min syster håller på med noo poo och håller på med Ricinolja och grejer.

  3. Annelie permalink
    november 16, 2011 8:10 f m

    olivolja funkar bra till ögonsminket! jag har en naturlig ansiktstvätt från ECO cosmetics till ansiktet, som jag använder när jag känner att jag behöver tvätta av mig. Men jag sminkar mig inte så mycket och då krävs det klart mindre produkter, om man inte behöver ta bort några produkter. Vad gott att det funkar för er utan schampo!!! vi tvättar nästa aldrig barnen heller med schampo och när det görs finns det jättebra naturliga schampoo, organics masters ex.vis.

    • november 17, 2011 1:23 e m

      Åh vad bra tips! Tack!
      Jag har mycket smink, så jag får väl börja med att dra ner på det:-/

  4. Helen permalink
    november 16, 2011 1:49 e m

    Det finns bra ansiktstvättsoljor, jag har en bra från Dermatologica. Kolla annars in Quetzala Blancos blogg. Hon skriver mycket jag inte håller med om men hon verkar onekligen ha koll på oljor till fejjan.

Kommentera

