Skip to content

Värk och parklek

november 23, 2011

Jag har inflammation i tandköttet vid en ömmande visdomstand och så har jag TRE enorma förkylningsblåsor på insidan av över och underläppen. Jag är inte på topp för tillfället.

Men trots att jag pratar mindre än vanligt så har vi haft en fin dag.


Nico fick vara hemma. Vi gick till Pia och Nelson och kollade in hennes katt som hon är fodervärd åt. Jättesöt men jag vågar knappt peta på henne för hon känns så skör. Fast skulle man raka bort håret på en vanlig katt så skulle den ju vara lika smal och liten…


Vi åt lunch och lekte hos dem några timmar….


….innan vi begav oss till en invigning av en ny parklek som ligger här.

Det grillades pinnbröd och bjöds på en eld-show där de viftade med eld och sjöng. Jättevackert och stämningsfullt!


Fin dag trots värk. Imorgon ska jag ordna här hemma och försöka hinna vila lite, jag blir lite osocial när jag har ont och drar mig undan, jag slutar till och med svara i telefon, sorry för det!

Nu sova.

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    november 24, 2011 9:18 f m

    Det där lät inte så skönt med förkylningsblåsor i mängder och inflammation…tycker det låter helt sunt att dra sig undan när man inte mår bra, jag är likadan. DÅ behöver man tid för att vila och återhämta krafter och orkar bara precis det man behöver. Social med allt och all är inte det man precis känner för då! hoppas du ska bli bättre snart. Jag har haft en del inflammationer i mitt tandkött så fort mitt imunförsvar är lågt får jag det, när det är som jävligast brukar jag skölja med HExident som finns på apoteket, det kan missfärga tänderna så man får borsta tänderna noga sen, men annars funkar det bra om man vill påskynda ”läkningen”. Åh vad härligt det lät med eldshow och grillning en novemberkväll, det finns så många kreativa människor som fixar tillställningar av olika slag..ibland saknar jag verkligen att ha tid för att göra sådana saker som jag gjorde innan jag blev mamma, så mycket tid man hade för aktiviteter och sådant. Men samtidigt vill jag hellre lägga i princip all min tid på barnen nå när de är så små..Avril är jubara 3 månader, tänker att jag kan komma igång med något till våren någon dag i veckan. Hur känns det med skolan för dig? är det 2 kvällar i veckan?

  2. Sandra permalink
    november 24, 2011 7:45 e m

    Pröva hexident! Jag har det hemma, vill du att jag kommer förbi?

Kommentera

