Skip to content

Akuten

november 26, 2011

Nu har jag varit på akuten, tandakuten! Smärtan var outhärdlig och det var tur att jag åkte in för nån bakterie hade letat sig in under tandköttet , djupt ner och under en tand. Hur mycket jag än skulle sköljt så hade det inte gått att få bort och hade jag väntat längre så hade jag förmodligen behövt penicillin. Men nu har de spolat och pillat och inom 3 dagar ska det vara över.
Hela min sida av munnen är bedövad och jag känner inte om jag dreglar, men jag kan se på folks miner ifall jag gör det.

– Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer leave one →
  1. november 26, 2011 6:46 e m

    Tandvärk är de värsta som finns.. Då är man inte nån trevlig sällskap.. Håller själv på med två rotfyllningar.
    Har ni lust och komma på torsdag till oss?

  2. Annelie permalink
    november 26, 2011 7:50 e m

    åh vad skönt att du fått”rätt” på det! tipset om hexident kom i all välmening, jag har själv behövt ta pencillin 2 gånger vid samma krämpa. men när jag börjat med hexident i tid, typ direkt har det tagit bort bakterierna så det inte spred sig. hur som haver du är på bättringsvägen and thats what counts! besos

    • november 28, 2011 5:21 e m

      Jag ska inhandla Hexident! I förebyggande syfte för om jag sköljer med det direkt jag känner att det svullnar så kanske det inte går så djupt….. KRAM!

Kommentera

