Skip to content

Jag vill vill vill….

november 29, 2011

…gå bas-året på Tillskärarakademin!

Nu är det bara 4 ggr kvar den här terminen och sen är det bara en termin kvar och jag vill verkligen fortsätta med det här!

Pris på basåret är 104 000 kr och inträdesprov, men det är jag ganska säker på att klara. De vill att man ska ha sömnadsvana och vara duktig på att teckna, och efter det här året på sömnadslinjen och att jag är tatuerare i grunden så är det nog biff.

Men det är väldigt intensivt och varje kväll när jag kommer dit så arbetar ett par stycken över, och hur gör jag om jag behöver vara hemma med sjukt barn? Ifall Martin är på turné? Och Martin är ju faktiskt den som kommer tjäna den stora summan i hushållet om jag pluggar, hur kommer det då gå om han får stanna hemma så att inte jag missar på viktig mönsterkonstruktion?

Ska jag vänta ett par år? Aghhh….

( Ja, och vi kanske inte lyckas hosta upp 104 000 bara sådär heller…. )

One Comment leave one →
  1. november 29, 2011 7:18 e m

    Oj de var inte billigt.. Ja du skulle fixa de där provet galant med tanke på hur fint du ritar..
    Farmor skulle kanske ställa upp som barnvakt.
    När ska Martin på turné?

Kommentera

